یادداشت؛

تجمعات شهرها حاصل نگاه کنسرتی به مشکلات جامعه است

عامل اول گله‌مندی‌های امروز حاصل یک دوره ۴ ساله مدیریتی است که نگاه کنسرتی به نیاز جامعه داشت و کلید حل مشکلات را به برجام و فتح الفتوحات های آن گره زده بود. 

تجمعات شهرها حاصل نگاه کنسرتی به مشکلات جامعه است

به گزارش ۸دی، علی‌اصغر لطیفی فعال رسانه‌ای گیلان در یادداشتی پیرامون تجمعات روز گذشته رشت و دیگر شهرهای بزرگ کشور نوشت:

تجمعات اعتراضی امروز مشهد و برخی نقاط کشور نشأت گرفته از کم‌کاری‌ها و شیطنت‌هایی است که با بی‌تدبیری آقایان رخ داده است، البته چند عامل  در اتفاقات امروز وجود دارد که بایست به نقد و تحلیل آن بپردازیم.

عامل اول: گله‌مندی‌های امروز حاصل یک دوره ۴ ساله مدیریتی است که نگاه کنسرتی به نیاز جامعه داشت و کلید حل مشکلات را به برجام و فتح الفتوحات های آن گره زده بود.

عامل دوم: که تأثیر به سزایی در گلایه‌مندی جامعه دارد را می‌توان به گرانی عجیب و قریب‌الوقوع تخم مرغ، لبنیات، افزایش عوارض خروج از کشور و اعلام خبر حذف یارانه ۳۴ میلیون یارانه بگیر است که مشخص نیست بر چه مبنا و حساب، کتابی به دنبال حذف یارانه‌شان هستند، اعلام چندباره افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی توسط دولت اشاره کرد که یقیناً با افزایش تأثیر به سزایی در ایجاد تورم بالا دارد که با هشتگ #پشیمانیم سلبریتی های حامی دولت مواجه شد .

فی الحال تجمعات امروز مسئله جدیدی نبود و در گذشته نیز شاهد این شکل اتفاق و اعتراضات در جامعه بوده‌ایم، به‌طور مثال اگر برگردیم به عقب و اتفاقات دهه ۷۰ و تجمعات اعتراضی را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که بیشتر ریشه آن به تصمیمات غلط دولت مرحوم هاشمی نسبت به اجرای طرح تعدیل اقتصادی و تورم ۵۰ درصدی‌اش داشته است.

بااین‌حال اعتراض و نقد حق مردم است، اما مسئله دیگری نیز وجود دارد و آن این است که در نقد و اعتراض باید دقت کرد، انصاف به خرج داد و کارهای مثبت صورت گرفته را نیز در نظر گرفت، اعلام کرد و سپاس گذار بود، امروز نه #هشتگ_پشیمانیم عده‌ای سلبریتی مرفه بی‌درد قابل پذیرش است و نه لجن پراکنی عده‌ای که این روزها به دنبال سیاه نمایی فضای جامعه با لباس عدالت‌خواهی هستند!!!

فراموش نشود که دشمن در کمین است و فرصت‌طلبانه وارد کارزار نقد و اعتراض می‌شوند و از آب گل‌آلود و مشکلات به سود خود بهره‌برداری می‌کنند.

ان‌شاءالله که با سربلندی و سعه صدر از مشکلات عبور خواهیم کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
برای وطنم
باسمه تعالی در آیات قرآن و روایتها در فتنه ها، بیشتر افراد مومن صدمه می بینند و برای رفع فتنه ها باید هر دو طرف دست از نفرت بردارند.
در حاشیه