نقشه نتانیاهو شکست خورد/ ایران خوش شانس بود

این بار ایران بسیار خوش شانس بود چرا که فرصت منزوی کردن اسرائیل را به دست آورده است.

نقشه نتانیاهو شکست خورد/ ایران خوش شانس بود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز ،روزنامه “الشرق الاوسط” امروز در یاداشتی به قلم “کامیلیا انتخابی فر” به تحلیل دستاوردهای ایران و ناکامی “بنیامین نتانیاهو” در موضوع ضبط و مصادره کشتی حامل سلاح توسط کماندوهای اسرائیلی پرداخت.

نویسنده با اشاره به حوداث دهه گذشته در منطقه و به ویژه موضوع اشغالگری آمریکا در افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم، ایران را پیروز این ماجراجویی ایالات متحده آمریکا دانست چرا که قبل از اشغال دو کشور، حکومت های افغانستان (طالبان) و عراق (نظام بعثی صدام حسین) از دشمنان ایران در منطقه به حساب می آمدند و اکنون به کشورهای دوست ایران مبدل شدند.

کامیلیا انتخابی فر همچنین به موضوع اوکراین و حوادث جاری در جزیره کریمه اشاره کرده و این موضوع را نیز فرصتی دیگر برای ایران دانسته است چرا که با رویارویی آمریکا و روسیه، این فرصت ایجاد می شود که جمهوری اسلامی به مسکو نزدیکتر شود و بتواند در موضوع سوریه حمایت بیشتری را برای بشار اسد کسب کرده و در موضوع مذاکرات هسته ای نیز روسیه را بیشتر به خود متمایل کند.

در ادامه یاداشت به تلاش نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفرش به آمریکا برای حضور در نشست سالیانه لابی صهیونیستی آیپک برای جلب توجه رسانه ها به موضوع کشتی که اسرائیل ادعا کرده در دریای سرخ ضبط کرده و در آن تعدادی موشک -ساخت سوریه و بارگیری شده از ایران- کشف گردیده اشاره می کند و می نویسد: نتانیاهوی خشمگین در آیپک گفت که این موشک ها در مسیر خود برای ارسال به غزه و حماس بوده اند. وی اضافه کرد که قدرت های جهانی که با ایران بر سر برنامه هسته ایش مذاکره می کنند به ایران اجازه می دهند، فناوری هایی که ممکن است برای ساخت بمب هسته ای استفاده می شود را در اختیار داشته باشد.

به نوشته الشرق الاوسط: هیچ کس در آمریکا به اظهارات نتانیاهو به طور جدی توجه نمی کند و او را صرفا فردی عصبانی می بینند و همچنین ادعاهای او در مورد کشتی سلاح را مشکوک می دانند زیرا این اعلام اسرائیل با سفر نتانیاهو به واشنگتن همزمان شده است

این رسانه سعودی بار دیگر به موضوع اوکراین اشاره کرده و می نویسد: در صورتی که آمریکا و روسیه در موضوع بحران اوکراین و شبه جزیره کریمه گرفتار نبودند، شاید نتانیاهو در تلاش خود برای جلب توجه افکار عمومی به کشتی حامل سلاح موفق می شد، اما این بار او شکست خورد و در تلاش خود ناکام ماند و این در حالی است که ایران هم ادعاهای اسرائیل را رد کرد و آن را تلاشی برای توجیه و افزایش محاصره نوار غزه دانست.

ادعاهای اسرائیل می توانست گوش شنوایی برای خود پیدا کند اگر دو قدرت بزرگ جهانی گرفتار موضوع مهمتری که یاد آور جنگ سرد است، نبودند با این وضع مشخص می شود که نتانیاهو در تلاش های خود ناکام ماند و ما می بینیم که ایران به زودی قسمت دیگری از اموال خود را بر اساس توافق ژنو دریافت خواهد کرد و مذاکرات به پیش می رود و تاثیری از این ماجرا نپذیرفت.

این بار ایران بسیار خوش شانس بود چرا که فرصت منزوی کردن اسرائیل را به دست آورده است. اینجاست که باید گفت سپاس روسیه و سپاس حرکت شبیه به انقلاب در اوکراین.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه