گزارش؛

فتنه معیشت و اقتصادی؛ نسخه جدید غرب برای ایران / تجمع حلقه ۲۰ نفره در رشت و ذوق ضدانقلاب!

بسترسازی روانی با استفاده از ابزار رسانه به منظور سوء‌استفاده از وضعیت معیشتی مردم در دستور کار جنگ روانی غرب قرار گرفته است.

فتنه معیشت و اقتصادی؛ نسخه جدید غرب برای ایران / تجمع حلقه ۲۰ نفره در رشت و ذوق ضدانقلاب!

به گزارش ۸دی،  بررسی اجمالی رسانه‌های ماهواره‌ای معاند فارسی زبان گویاست که بسترسازی روانی با استفاده از ابزار رسانه به منظور سوء‌استفاده از وضعیت معیشتی مردم در دستور کار جنگ روانی غرب  قرار گرفته و دشمنان قسم خورده و خائنان وابسته به غرب به دنبال ایجاد فتنه جدیدی در کشور هستند.

تحریم اقتصادی یکی از مهمترین فشارهای اقتصادی غرب در ۴۰ سال گذشته بر ملت ایران اسلامی بوده، تحریمی که سبب اصلی آن ایستادگی و خروش ملت در برابر چپاول‌های نفتی دوران طاغوت غربی‌ها و به پیروزی رسیدن انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی  است.

هرچند مهمترین ویِژگی انقلابی اسلامی در سال ۵۷ انقلاب فرهنگی و رهایی از بی‌بند و باری‌ها و فساد دوران طاغوت بود، اما فساد اقتصادی سران پهلوی، وابستگی به غرب و چپاول ثروت نفتی و غیرنفتی کشور نیز از دلایل مهم دیگر خروش ملت و از بین بردن طاغوت به شمار می‌رود.

فشار به مردم از طریق تشدید تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، صدور قطعنامه‌های پی‌درپی آمریکا در شورای امنیت در تنگ‌تر کردن محاصره بیشتر اقتصادی مردم و بالاخره سخت‌تر کردن زندگی بر مردم انقلابی و رنج‌دیده ایران اسلامی همگی محصول و خروجی فتنه سال ۱۳۸۸ است که بانی و باعث اصلی این فشارها به مردم، فتنه‌گران به عنوان مهره‌های اصلی استکبار جهانی بودند.

*عملیات روانی فتنه جدید در اتاق فکر رسانه‌های غریی

در حالیکه بخش عمده‌ای از تحریم معیشت مردم توسط غرب حاصله فتنه‌گری سران فتنه در سال ۸۸ بود که در نتیجه ۳۲۴هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کرد و خسارتهای ناشی از تحریم‌ها بخاطر فتنه ۸۸ همچنان بر مردم تحمیل می‌شود، شاهد تعریف جدیدی از فتنه هستیم.

در صدر رسانه‌های معاند برای کلید زدن فتنه جدید در کشور رسانه وابسته به روباه پیر قرار گرفته و بی‌بی‌سی فارسی که چند ماه قبل از فتنه ۸۸ راه‌اندازی شد و ماموریت اصلی آن جنگ نرم و هدایت آشوبگران قبل، حین و بعد از انتخابات ۸۸ بود؛ حالا پس از شکست‌های پیاپی از بصیرت ملت ایران، نسخه بروز شده فتنه ۸۸ را با عنوان فتنه معیشت از حدود یک‌ماه گذشته کلید زده است.

ایجاد صفحه معیشت در وبسایت این رسانه انگلیسی خود گواهی بر این ادعا است که بی‌بی‌سی فارسی به دستور مقامات مسئولش در انگلیس و لابی صهیونیستی به دنبال فتنه جدید در ایران است.

*تجمع حلقه ۲۰ نفره در رشت و ذوق ضدانقلاب!

شامگاه امشب و در ساعت شلوغی بازار رشت، حلقه‌هایی حدوداً ۲۰ نفره با استفاده از شلوغی بازار روز جمعه ی خیابان مطهری رشت با سردادن شعارهای اقتصادی و مطرح کردن مشکلات مردم اقدام به تجمعی اعتراضی در این خیابان نمودند و با استفاده استفاده از جمعیت تماشاگران ، کسبه و خریداران حاضر در محل تعداد تجمع کنندگان افزوده شد.

این تجمع ابتدا در فضای مجازی با عنوان “تجمع اعتراض به وضعیت اقتصادی و بیکاری ” از مردم دعوت نمود، که بعد از جمع کردن تعدادی از حاضران، عده ای بعنوان لیدر ابتدا با مطرح نمودن شعارهایی در زمینه ی مشکلات اقتصادی مردم را با خود همراه نموده و سپس با استفاده از جو حاکم و هیجان ایجاد شده در بین حاضران، شروع به سردادن شعارهای هنجار شکنانه ای که عمدتاً در سال ۸۸ توسط فتنه گران عنوان شده بود، نمودند.

نوع شعارها و زمان برگزاری تجمع یعنی دقیقاً در سالروز قیام مردم رشت علیه فتنه ی سبز در سال ۸۸، و همچنین پوشش بی وقفه و ذوق زدگی رسانه های ضد انقلاب و معاند از این اتفاق؛ از پشت پرده ی این جریان حکایت دارد.

*تجمع انحرافی و ضرورت هوشیاری مردم

یکی از تجمع کنندگان امروز خیابان شهید مطهری رشت در یادداشتی پیرامون این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نوشت:

مردم معترض به وضع معیشتی! می‌خواهند فریبمان دهند

نارضایتی به حق مردم که به تجمع آنان در رشت منجر شد، باید توسط مسولان اقتصادی کشور جدی گرفته شود چرا که همانطور که رهبر انقلاب گفتند مردم از این وضعیت گله مندند. بیکاری، تورم و گرانی، رکود و… همه را کلافه کرده.

وقتی خبر تجمع را شنیدم، به جمع آنها پیوستم تا مشکلاتم را فریاد بزنم اما شنیدن برخی شعارها که هیچ ربطی به مشکلات من و این مردم تجمع کننده نداشت، مرا متعجب کرد.

مردم باید هوشیار و مراقب باشیم، همان کسانی که مسولیت این گرانی‌ها و بیکاری‌ها و… را بر عهده دارند،  با انحراف شعارهای ما، مطالبات انحرافی خود را در بین ما جا نزنند.

متاسفانه به نظر می‌رسد برخی به جای پاسخگویی کم کاری‌های خود، با جایگزین کردن شعارهای سیاسی و بی ربط به معیشت ما، به دنبال سرپوش گذاشتن به عملکرد خود و به حاشیه بردن مشکلات اصلی اقتصادی ما و بی اثر کردن مطالبات به حق معیشتی ما هستند.

گزارش از هادی طوماری

منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه