زاکانی در رشت:

نا امید کردن مردم خیانت به انقلاب است/ همین حالا نیز عده ای به دنبال فتنه هستند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی وی با بیان اینکه شرایط کشور شرایط حساسی است و همین حالا نیز عده ای به دنبال فتنه هستند، گفت: اشرافیت سیاسی در کشور به گونه ای است که فاصله ی بین مردم و مسوولین زیاد کرده است.

نا امید کردن مردم خیانت به انقلاب است/ همین حالا نیز عده ای به دنبال فتنه هستند

به گزارش ۸دی، علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی روز بصیرت مردم ایران در مسجد امام رضا (ع) رشت، اظهار کرد: امام خمینی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی با چند گروه طرف بود گروه اول وابستگان رژیم ستمشاهی بودند و گروه های دیگر کسانی بودند که علی الظاهر با شاه مبارزه می کردند، اما در اندیشه و اعتقاد با امام (ره ) متفاوت بودند.

وی با بیان اینکه ملی مذهبی ها در یک طرف بودند و مارکسیست ها و منافقین حرکت های مسلحانه را تشویق می کردند و گروه ششم هم قائدین بودند افزود:وقتی انقلاب به پیروزی رسید بخش زیادی همراه انقلاب شدند اما بخشی زیادی از اینها دلشان با انقلاب نبود اما میخواستند از خیرات و برکات سفره ی انقلاب برخوردار شوند.

 

زاکانی با بیان اینکه در داخل کشور نظام ستمشاهی ۲۵۰۰ ساله پرونده اش بسته شد و در خارج از کشور هم دست استعمار شرق و غرب کوتاه شد، گفت: امام با تکیه به توانمندی های که خداوند به وی عطا کرده بود و با تکیه به مردم انقلاب را به پیروزی رساند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام رحمه الله، آزادی، عدالت و معنویت را به جامعه بشری هدیه کرد، گفت: دشمنان انقلاب با عظمت کار انقلاب در مقابل آن صف کشیدند و ضد انقلاب فعالیت خود را شروع کرد.

وی گفت: وقتی به سال ۸۸ می رسید برنامه ریزی هایی صورت گرفته می بینید که ضد انقلاب از ظرفیت ها استفاده می کند، از شهریور سال ۸۷ یک گروه صیانت از آرا تشکیل دادند و ممانعت از تقلب را مطرح کردند اما از سوی دیگر هر چه به انتخابات نزدیک می شدیم شور و شعف در جامعه بیشتر می شد.

زاکانی با اشاره به اینکه مردم با شور و هیجان پای صندوق های رأی رفتند و در حدود ۳۹ میلیون نفر پای صندوق آمدند، بیان کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری همه به عنوان شهروند ذی حق بودند اما قریب ۴۰ میلیون رأی که به صندوق ریخته شد دو گروه بودند که گروه اول گروهی بودند که نامزد آنها پیروز شد و گروه دوم اقلیت بودند و با شرایطی که اعلام شد القای تقلب صورت گرفت و در هفته اول در مجلس شش نفر نماینده شدند تا با کاندیداها صحبت کنند و جریان را بررسی نمایند.

**فتنه ۸۸ تجمیع ظرفیت های جهانی بر علیه نظام جمهوری اسلامی بود

وی با بیان اینکه موسوی و کروبی بر تقلب تأکید می کردند، ادامه داد: شمارش آرا را هیچکدام از این کاندیداها قبول نمی کردند پس از فرمایشات مقام معظم رهبری همه فکر می کردند که قائله ختم شود اما برخی همچنان پا فشاری می کردند.

زاکانی تاکید کرد: فتنه ی سال ۸۸ تجمیع ظرفیت های جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها از ابتدای انقلاب قصد تخریب نظام را داشتند و با جنگ هشت ساله، فشار را بر ایران تحمیل کردند، افزود: در سال ۸۸ توجه ی آنها به سمتی رفت که مردم را در مقابل هم قرار دهند تا پرونده ی نظام را ببندند بعد از آن تحریم و جنگ امنیتی را راه انداختند.

**در سال ۸۸ کشور را وارد التهاب کردند

وی اضافه کرد: در سال ۸۸ کشور را وارد التهاب کردند و بدترین قطعنامه ی شورای امنیت بر علیه ما پس از سال ۸۸ صادر شد.

زاکانی با بیان اینکه مبدأ فتنه ی ۸۸ آمریکا است و سران فتنه در کشور نیز مشخص هستند، گفت: زمانی که رییس جمهور انتخاب می شود آن رییس جمهور، رییس جمهور همه ی مردم است.

وی با بیان فرمایشات رهبری گفت: مسئولین خادم مردم هستند و در تمام روزهای پس از انتخابات ۸۸ ،رهبر معظم انقلاب در خصوص حق الناس و رای مردم سخن گفتند و جلوی تندروی ها را گرفتند.

زاکانی افزود: متأسفانه کسانی که باید روشنگری می کردند این کار را انجام ندادند و کشور ۸ ماه در التهاب بود و نهایتا مردم در ۹ دی این التهاب را با حضور خود پایان دادند.

**اشرافیت سیاسی فاصله بین مردم و مسئولین را زیاد کرده است

وی با بیان اینکه شرایط کشور شرایط حساسی است و همین حالا نیز عده ای به دنبال فتنه هستند، گفت: اشرافیت سیاسی در کشور به گونه ای است که فاصله ی بین مردم و مسوولین زیاد کرده است.

زاکانی با بیان اینکه بی تدبیری و بد عملی مسئولین برای مردم مشکل معیشتی ایجاد کرده و فشاری بر مردم وارد می کند، گفت: کسانی که جزو مسئولین هستند نباید التهاب ایجاد کنند بلکه باید هنر به خرج داده و مشکلات کشور را حل کنند همه ی این مسایل دست به دست می دهد و فتنه ی جدیدی به وجود می آورد.

**مسئولین دست از اختلاف بردارند و به مردم خدمت کنند

زاکانی تاکید کرد: در چنین شرایطی دوباره عده ای پیدا می شوند تا به بهانه مشکلات مردم ریشه ی انقلاب را بزنند مسوولین باید بدانند که باید اصلاح انجام دهند و دست از اختلاف بردارند و به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی، ناامید کردن مردم خیانت به انقلاب و آب به آسیاب دشمن ریختن است، گفت: نخبگان باید درصدد اصلاح امور کشور باشند.

زاکانی با بیان اینکه کشور ما شرایطش را دارد که بر بام دنیا بنشیند و نوکری آمریکا را نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: اگر فرمایشات رهبر انقلاب را آویزه ی گوش خود کنیم کشور ما به شرایط خوب و نمونه خواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه