رسانه‏‏‎ ی دولت: فرجی‌دانا با آیت‌الله مکارم دیدار کرد/ آیت‏‎الله مکارم: با وزیر علوم دیدار نکردم؛ چون این دیدار را تایید ایشان دیدم

این مرجع تقلید با اشاره به سفر وزیر علوم به قم تصریح کرد: وزیر علوم روز پنج‌شنبه به قم آمد، بعضى از آقایان مصلحت دیدند با ایشان ملاقات کردند ولى در بعضى از جرائد معروف نوشته شده بود که بنده نیز با ایشان ملاقات کرده‌ام که من آن را جداً تکذیب مى‌کنم. عزل و نصب هایی که وزیر علوم انجام داده نه به مصلحت دانشگاه و دانشجو و نه به مصلحت نظام است.

رسانه‏‏‎ ی دولت: فرجی‌دانا با آیت‌الله مکارم دیدار کرد/ آیت‏‎الله مکارم: با وزیر علوم دیدار نکردم؛ چون این دیدار را تایید ایشان دیدم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجا، روز پنج شنبه و همزمان با سفر وزیر علوم به شهر مقدس قم، برخی رسانه‌های خبری از امتناع سه مرجع تقلید از ملاقات با فرجی دانا به خاطره پاره‌ای از اقدامات و فعالیت های وی و کنار گذاشتن نیروهای انقلابی و ارزشی خبر دادند که در پی انتشار این خبر و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی، سایت های حامی دولت سعی کردند در شیطنتی خبری، شرکت وزیر علوم در مراسم ختم و بزرگداشت آیت الله موسوی کرمانی که حضرت آیت الله مکارم نیز در آن حضور داشت را به مثابه دیدار وی با این مرجع بزرگوار تقلید عنوان کنند.

به گزارش رجانیوز، در همین راستا حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازى از مراجع تقلید صبح امروز در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم نه تنها عدم پذیرش فرجی دانا را تایید کردند بلکه علت آنرا نیز عدم برداشت تایید رویکردهای دولت در حوزه آموزش عالی عنوان کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به سفر وزیر علوم به قم تصریح کرد: وزیر علوم روز پنج‌شنبه به قم آمد، بعضى از آقایان مصلحت دیدند با ایشان ملاقات کردند ولى در بعضى از جرائد معروف نوشته شده بود که بنده نیز با ایشان ملاقات کرده‌ام که من آن را جداً تکذیب مى‌کنم. عزل و نصب هایی که وزیر علوم انجام داده نه به مصلحت دانشگاه و دانشجو و نه به مصلحت نظام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: افرادى واسطه شدند تا این ملاقات صورت گیرد، اما گفتم من آمادگى ملاقات با ایشان را ندارم. گفتند: چرا؟ گفتم: عزل و نصب‌هاى زیادى توسط ایشان در دانشگاه‌ها صورت گرفته که نه به مصلحت دانشگاه و دانشجویان عزیز ما بوده و نه به مصلحت نظام جمهورى اسلامى.

این مرجع تقلید افزود: بسیارى از نمایندگان محترم مجلس اعتراض کرده‌اند و اخیراً شوراى محترم انقلاب فرهنگى نیز به این عزل و نصب‌هاى بى‌رابطه اعتراض کرده‌اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: من دیدم ملاقات با ایشان تأیید آن عزل و نصب‌هاست و در پیشگاه خداوند متعال مسئولم و لذا ملاقات را نپذیرفتم.  از کارهای خوب دولت حمایت و تقدیر و نسبت به خطاها تذکر می دهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: البته دولت محترم کارهاى خوبى انجام مى‌دهد که ما از آن تقدیر مى‌کنیم و احیاناً بعضى از خطاها صادر مى‌شود که بر ما شرعاً لازم است تذکر دهیم.

داس فرجی دانا و دانشگاه‌هایی که قربانی آقای وزیر شدند

این روزها با گذشت حدود ۱۲۰ روز از حضور فرجی‌دانا در وزات علوم شاهد ۳۲ تغییر در سطح ریاست دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بوده‌ایم.

براساس اخبار و احکام منتشر شده در سایت وزارت علوم تاکنون روسای دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین طوسی با خداحافظی مجید قاسمی و حضور علی خاکی، دانشگاه پیام‌نور با حضور ابوالفضل فراهانی به جای حسن زیاری، دانشگاه‌ اصفهان با حضور هوشنگ طالبی به جای رامشت، گیلان با معرفی احمد رضی به جای حاتم‌زاده، دانشگاه علم و صنعت با خداحافظی محمدسعید جبل‌عاملی و حضور محمدعلی برخورداری، حضور محمد کافی به جای عاشوری در دانشگاه فردوسی مشهد، محمدقاسم سحاب به جای احمدرضا ربانی در دانشگاه تفرش، عصاری به جای محمد آخوند علی در دانشگاه جندی‌شاپور، رحیم حب‌نقی به جای حسن صدقی گمچه در دانشگاه ارومیه، محمدجواد فتح‌آبادی به جای نصرالله گرامی در دانشگاه باهنر کرمان، ابوالحسن نائینی به جای عبدالله آل‌بویه لنگرودی در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین، سعید حمیدی به جای رضا صادقی در دانشگاه اراک تغییر کرده‌اند.

طی روزهای گذشته نیز علی نجفی‌نژاد به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم کشاورزی گرگان به جای رامین رحمانی انتخاب شد و در همین روز با حکمی از سوی وزیر علوم  فرهاد یغمایی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه منابع طبیعی گلستان انتخاب شد.

دانشگاه‌های شیراز، یزد، تبریز و خوارزمی با حضور ارشاد لنگرودی، صالح اولیا، پورمحمدی و سبحان‌الهی نیز در طی روزهای گذشته با روسای جدید خود آشنا شدند.

تغییر رئیس دانشگاه صنعتی بابل با خداحافظی عسگر جانعلی‌زاده و حضور جواد واثقی‌امیری، تحصیلات تکمیلی زنجان با حضور حمیدرضا محمد خالصی و خداحافظی رسول خدابخش،  دانشگاه علوم کشاورزی  و منابع طبیعی ساری با حضور بهمن‌یار،‌ دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با حضور بحرینیان، دانشگاه حکیم سبزواری با حضور جواد حدادنیا، دانشگاه مراغه با حضور شهابی‌وند و خداحافظی محمد زاد شکویان، دانشگاه تهران حضور با امید به عنوان سرپرست و خداحافظی فرهاد رهبر و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور شفیعی و خداحافظی سهراب رضایی از دیگر تغییرات رخ داده در سطح ریاست دانشگاه‌ها بود.

این تغییرات در کنار تغییراتی که در سطح ریاست پژوهشگاه‌های وزارت علوم از جمله، علم و فناوری اطلاعات، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رخ داده، از دیگر تغییرات رخ داده در وزارت علوم بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه