رئیس کل دادگستری گیلان:

‌پرونده قتل “اهورا” به دیوان عالی ‌فرستاده شد

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: پرونده قتل “اهورا” برای بررسی اعتراض به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

‌پرونده قتل “اهورا” به دیوان عالی ‌فرستاده شد

به گزارش۸دی؛ به نقل از  خبرگزاری تسنیم احمد سیاوش‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دستگاه قضایی از منظر کلی دارای دو شأنیت است است؛ نخست شأنیت قضایی و لزوم سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و دیگری نظارت در راستای حسن اجرای امور قضایی.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر لزوم کاهش تعداد پرونده‌های قضایی خاطرنشان کرد: انجام اقدامات  پیشگیرانه لازم در راستای جلوگیری از بروز جرایم و معضلات اجتماعی در دستور کار دادگستری استان گیلان قرار دارد.

رئیس شورای عالی قضایی استان گیلان با اعلام اینکه ۷۰ درصد زندانیان را سارقان و معتادان تشکیل می‌دهند عنوان داشت: وجود مشکلات اقتصادی یکی از دلایل ارتکاب چنین جرم‌هایی است که دولت باید اقدامات لازم در راستای رفع آن انجام دهد.

سیاوش‌پور با بیان اینکه اگر جرمی از ناحیه مدیران صورت پذیرد دستگاه قضایی موظف به بررسی آن است تصریح کرد: مردم توقع وقوع جرم از جانب مدیران را ندارند و بدانید که اگر مدیری تخلف کند قطعاً به آن رسیدگی می شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به حواشی پیش آمده در راستای دستگیری یکی از مدیران ارشد استان گیلان تاکید کرد: ما گوشمان بدهکار جنجال‌ها نیست و بنای کار خود را نیز بر همکاری با دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق پیشرفت و توسعه قرار داده‌ایم.

سیاوش‌پور با بیان اینکه دستگاه قضایی استان گیلان نمی‌تواند از تضییع حقوق بیت‌المال چشم‌پوشی کند ابراز داشت: ما به‌دنبال ایجاد جنجال در استان نیستیم و پرونده مدیران متخلف نیز مانند سایر پرونده‌ها و براساس ضوابط رسیدگی می‌شود.

رئیس شورای عالی قضایی استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی با بازی‌های جناحی و حزبی آشنا نیست اعلام کرد: توقع می‌رود تا مسئولان اجرایی استان گیلان از رفتارهای جناحی پرهیز کرده و از مدیری که پرونده قضایی دارد حمایت نکنند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به وقوع حادثه خودکشی مادری ۴۰ ساله در رضوانشهر خاظرنشان کرد: هنوز علت اصلی این اتفاق مشخص نشده اما طبق ننایج به‌دست آمده در بررسی‌های اولیه، اختلافاتی در درون خانواده این زن وجود داشته است.

سیاوش‌پور با انتقاد از اظهارنظر پیش از موعد برخی مدیران پیرامون حادثه رضوانشهر اظهار داشت: اینکه برخی مدیران درباره اختلالات روانی متوفی اظهارنظر کنند کاری اشتباه است و تنها قاضی است که می‌تواند در این زمینه صحبت کند.

وی ضمن ارائه آماری پیرامون عملکرد ۹ ماهه دستگاه قضایی گیلان و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته ابراز داشت: در ۹ ماهه اول امسال ۱۰۶ هزار ۶۲۶ فقره در دادسرای عمومی وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که مقدار آن ۱۱۸ هزار ۴۰۶ پرونده بوده ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه اول امسال ۱۴۴ هزار ۲۱۴ پرنده به دادگاه‌های عمومی استان گیلان وارد شده که در مقایسه با ۱۲۵  هزار و ۴۹۷ پرنده وارد شده در مدت مشابه سال گذشته با ۱۵ درصد رشد مواجه بوده است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌های تجدید نظر نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته با ۲ درصد کاهش مواجه بوده است اظهار داشت: امسال استان گیلان کمترین میزان رشد پدیده طلاق را در میان سایر استان‌های کشور دارد.

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در راستای رسیدگی به پرونده قتل “اهورا” تصریح کرد: دادنامه پس از صدور حکم به مجرم ابلاغ شده و مورد اعراض وکیل وی قرار گرفته است و در حال حاضر برای بررسی اعتراض به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه