سوگواره یاس نبوی در ۳۷۶ بقعه گیلان برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به پخش مستقیم سخنرانی مقام معظم رهبری هنگام تحویل سال در ۵۰ بقعه گیلان گفت: ۳۷۶ بقعه در سطح استان گیلان سوگواره یاس نبوی را برگزار می کنند.

سوگواره یاس نبوی در ۳۷۶ بقعه گیلان برگزار می شود

به گزارش ۸دی نیوز، محمد قاسم پور در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به ظرفیت بالای استان گیلان برای جذب گردشگر معنوی اظهار کرد: برای تحقق این امر اداره کل اوقاف و امور خیریه کار ویژه هایی را در دستور کار خود دارد.

قاسم پور از آغاز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گیلان از ۲۸ اسفندخبرداد و افزود: این طرح تا ۱۵ فزروردین در سطح ۱۹۹ بقعه متبرکه در گیلان انجام می شود.

وی از برپایی ۱۹ خیمه معرفت در سطح بقاع شاخص گیلان خبرداد و افزود: در این خیمه‌ها از روحانیون دوره دیده از حوزه علمیه قم برای پاسخگویی به شبهات دینی مسافران و زائران و ارائه مشاوره به انان استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان،با بیان اینکه امسال از ۳۰ مبلغ اعزامی از قم در خیمه های معرفت بهره گرفته می شود تصریح کرد: در خیمه های معرفت از ۱۵۰ نفر مبلغ بومی و روحانی مستقر در سطح بقاع متبرکه استفاده می شود.

وی با اشاره به پخش مستقیم سخنرانی مقام معظم رهبری هنگام تحویل سال در ۵۰ بقعه گیلان افزود: تمام بقاع گیلان هنگام تحویل سال باز هستند اما ۵۰ بقعه به صورت ویژه برنامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان،استفاده از ظرفیت نوروز برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اظهار کرد: ۳۷۶ بقعه در سطح استان گیلان سوگواری یاس نبوی را برگزار می کنند.

قاسم پور با اشاره به افزایش رتبه اوقاف گیلان در مسابقات قرآنی از گروه ج به گروه بخاطرنشان کرد: در طول ایام نوروز زائران امامزادگان و بقاع متبرکه می تواننند پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۱۴۱۳۱ به اطلاع اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برسانند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف گیلان با اشاره به ۱۶هزار و ۸۶۹ رقبه در گیلان افزود:از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۰ فقره متصرفی،۳۳۰ رقبه مشترک التولیه و دوهزار و ۴۹ رقبه غیرمتصرفی است.

راستاد، تشکیل کمیسیون تخصصی اجاره‌ها، بازدید میدانی، نظارت عملکرد اداره ها،‌ کنترل عملکرد اداره ها دربخش اجاره را از وظایف واقدامات حوزه معاونت بهره‌وری اقتصادی عنوان کرد وگفت: برای اجرای عملیات عمرانی دربقاع متبرکه، درسال ۹۲ تعداد ا۱۹۸پروژه پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۶۰ پروژه مربوط به بخش تکمیل و۳۸ پروژه مربوط به تعمیر وبازسازی است در ادامه درصد رشد پروژه‌ها درقسمت تکمیل، ۶۵درصد ودربخش تعمیر وبازسازی ۹۵ درصدعنوان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه