امام جمعه رودسر:

اگر طلاب دچار دنیاپرستی شوند سقوط می‌کنند

امام جمعه رودسر با تاکید بر اینکه تبلیغ دین خدا با دنیاپرستی جمع نمی‌شود، گفت: رسالت طلبه‌ها تبلیغ دین است و اگر در این راه دنیاپرستی را سرلوحه خود قرار دهند یقیناً سقوط می‌کنند.

اگر طلاب دچار دنیاپرستی شوند سقوط می‌کنند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی امروز در گردهمایی فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های کل استان در رشت، به اصل تذکر و هدایت خداوند در قرآن اشاره داشت و اظهار داشت: هرکسی از مقام خداوند خوف داشته باشد و خود را از نفس رها کند هدایت می‌شود.
وی دنیاپرستی و عدم خوف از مقام ربوی را علت طغیان انسان برشمرد و افزود: مجرم مرتکب جرم با توجه به اینکه از مقام قضا ترس دارد از ارتکاب به جرم دوری می‌کند و همین مقوله در مورد خداوند نیز صدق می‌کند.
امام‌جمعه رودسر با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: اگر خوف از آخرت و خدا بود هیچ‌وقت فتنه گران ارزش‌ها را به سخره نمی‌گرفتند و در مقابل ارزش‌ها نمی‌ایستادند.
روحانی با تاکید بر اینکه تبلیغ دین خدا با دنیاپرستی جمع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: رسالت طلبه‌ها تبلیغ دین است و اگر در این راه دنیاپرستی را سرلوحه خود قرار دهند یقیناً سقوط می‌کنند.
وی با اشاره به گرفتاری‌های پیچیده مردم گفت: انتظارات مردم از مسئولین بسیار زیاد است اما مردم در کنار صدور حکم قاطعانه دستگاه قضائی، خواستار تکریم نیز هستند.
امام‌جمعه رودسر بابیان اینکه دستگاه قضا باید بیشتر با ائمه جمعه در ارتباط باشند، گفت: در برخی از موارد ائمه جمعه در خطبه‌های خود از اطاله رسیدگی به پرونده‌ها سخنرانی می‌کنند که با ارتباط‌گیری صحیح و درست دستگاه قضا می‌توان مردم را بهتر توجیه کنند.
روحانی با اشاره به آگاهی کم مردم و مسئولین گفت: بسیاری از مردم و مسئولین از جرائم ناآگاه هستند که با آگاهی و دانش‌افزایی جرائم می‌توان از حجم پرونده‌های قضائی کاست.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه