رئیس کل دادگستری گیلان:

صبر و شکیبایی مردم قابل تأمل است / با تلاش مجاهدانه باید رضایت نسبی مردم را به دست آورد

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: تحمل، صبر و استقامت مردم قابل‌تأمل است و ما باید مشکلات مردم را درک کرده و با تلاش شبانه‌روزی مشکلات از مسیر مردم برداشته شود.

صبر و شکیبایی مردم قابل تأمل است / با تلاش مجاهدانه باید رضایت نسبی مردم را به دست آورد

به گزارش ۸دی، احمد سیاوش‌پور امروز در گردهمایی فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های کل گیلان در رشت اظهار داشت: آنچه می‌تواند انسان را به مسیر بی‌راهه ببرد دنیاپرستی و عدم خوف از مقام الهی است.
وی با تاکید بر اینکه نباید در دنیا به‌گونه‌ای اقدام کنیم که در دنیا فروبرویم، افزود: نباید در دنیا از خداوند غافل شد و در مسیر سقوط قرار گرفت.
رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه تلاش قضات باید با پشتوانه الهی و خدمت صادقانه باشد، گفت: در جامعه‌ای که در جهات مختلف دارای مشکلات است و نظام در راستای تحقق آرمان‌ها با زحمات متفاوت در مقابل استکبار جهانی قرارگرفته پیش‌بینی می‌شود که زحمات تحمیلی بر کشور بیشتر نیز بشود.
سیاوش با تاکید بر اینکه ما انقلاب کرده‌ایم تا پای جان بایستیم، گفت: بسیار سخت است که در دنیای امروزی جوان کار نداشته باشد و خانواده‌ها شرمنده باشند اما این رنج‌ها در کنار عزت خواهی از بین می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا باید از بعد روانی، اقتصادی و اجتماعی در کنار مردم باشد، افزود: تحمل، صبر، شکیبایی و استقامت مردم قابل‌تأمل است و ما باید مشکلات مردم را درک کرده و با تلاش شبانه‌روزی مشکلات از مسیر مردم برداشته شود.
رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه رفع مشکلات مردم به همت همه قوا حل می‌شود، گفت: همه باید تلاش کنند تا توسعه کشور در مسیر شکوفایی قرار بگیرد و اگر هماهنگی قوا نباشد توسعه کشور امکان‌پذیر نیست.
سیاوش پور با بیان اینکه راه شهادت راه دوری نیست، گفت: حتماً با شهادت نمی‌توان به کمال رسید بلکه با کار، تلاش، و انگیزه در کار هم می‌توان مسیر تکامل را طی کرد.
وی با تاکید بر اینکه جامعه کنونی به کار و تلاش و انسان پرانگیزه دارد، گفت: خدا می‌داند که دوران سخت از سطح جامعه خواهد گذشت و اگر کار برای مردم ماندگار است باید خوشحال و اگر به بطالت گذرانده باشیم باید پیوسته غصه بخوریم.
رئیس‌کل دادگستری استان گیلان ارزش کار مجاهدانه دستگاه قضایی را کمتر از شهادت و ایثار ندانست و گفت: هیچ‌کس نباید در جمع دستگاه قضایی احساس خمودگی و ناامیدی کند.
سیاوش پور با تاکید بر اینکه قضات و مسئولان باید بیشترین پشتکار و کار را داشته باشند، گفت: هرکسی نمی‌تواند برای مردم کار کند می‌تواند از کار خود کناره‌گیری کند و تاکید می‌کنم که احساس رخوت و خمودگی در بین ما امکان ندارد.
وی با تاکید بر اینکه نباید منتظر ماند تا دیگران حرکت کنند و ما دنبال آن‌ها درحرکت باشیم، گفت: همه قضات باپشتکار هستند اما توقع ما بیش از این است و باید دستگاه قضائی‌ باوجود قضات باتجربه تحرک بیشتری داشته باشند.
رئیس‌کل دادگستری استان گیلان بابیان اینکه بعضاً مردم از دستگاه قضایی دلخور و منتقد هستند، گفت: شاید مانتوانیم همه عملکرد قضات را به‌صورت سمعی و بصری به اطلاع مردم برسانیم اما چون دستگاه قضا، دستگاهی با حفظ حیثیت می‌شود، نمی‌توان محتویات آن را اعلام کرد.
سیاوش پور با بیان اینکه با بیان اینکه دلخوری مردم بعضاً از رفتارهای دستگاه قضایی است، گفت: باید صبورانه در کار دقت و حوصله داشت تا با پاسخگویی شفاف به مردم رضایت آن‌ها را جلب کرد.
وی با تاکید بر اینکه نیمی از مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضا ازجمله متهمان از دستگاه قضایی راضی نیستند، گفت: ماهیت دستگاه قضایی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان همه را راضی نگه داشت اما با تلاش و پشتکار جهادی می‌توان رضایت نسبی مردم را با خدمت صادقانه جلب کرد.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه