اشتغالی که با وام ایجاد شود پایدار نخواهد بود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغالی که تنها با استفاده از وام و تسهیلات بانکی ایجاد شود، پایدار نخواهد بوذ. معاون وزیر کار: اشتغالی که با وام ایجاد شود پایدار نخواهد بود

اشتغالی که با وام ایجاد شود پایدار نخواهد بود

به گزارش ۸دی به نقل از ایرنا، عیسی منصوری شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار مطالعات و بررسی درست کارشناسی نیاز است و در کنار تولید باید به موضوع فروش و بازاریابی کالای تولیدی هم توجه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در بحث اشتغال روستایی تنها میزان جذب تسهیلات ملاک نیست بلکه داشتن طرح خوب و میزان ایجاد اشتغال نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
منصوری یادآور شد: واگذاری تسهیلات بانکی یک امر بدیهی است و بانک ها موظف هستند که به متقاضیان اشتغال تسهیلات مناسب پرداخت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: طرح تامین مالی خرد یکی از بهترین طرح ها در زمینه ایجاد اشتغال است و ما خواهان گسترش این طرح در روستاهای استان هستیم.
حسین فیروزی افزود: تجربه اجرای طرح تامین مالی خرد نشان می دهد ارائه تسهیلات بیشتر منجر به اشتغال پایدار در روستاها خواهد شد.
وی تاکید کرد: سپرده مردم کردستان نزد بانک ها نسبت به میانگین کشوری پایین تر است بنابراین برای ایجاد اشتغال این استان باید ویژه دیده شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت: برای اجرای طرح تامین مالی خرد تاکنون ۱۲۳ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شده و در مجموع ۲۶۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
محمد دره وزمی افزود: در طرح هایی با تسهیلات بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز تاکنون ۲۲ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند که این واحدها نیز در مجموع ۲۷۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه