مرغ گران می‌شود؟

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: افزایش قیمت مرغ در روزهای آینده به معنای گرانی نیست، بلکه به معنای واقعی نرخ محصول است.

مرغ گران می‌شود؟

به گزارش ۸دی به نقل از جام نیـوز، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۴۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۷۵۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با انتقاد از افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌ها افزود: در سه ماه اخیر، قیمت هر کیلو ذرت با افزایش ۴۵ درصدی از ۷۱۰ به ۱۰۵۰ تومان و کنجاله سویا از ۱۳۰۰ به ۱۸۰۰ تومان تحویل بنادر افزایش یافت که این امر به شدت قیمت تمام شده مرغدار را بالا برد، چرا که ۶۰ درصد خوراک طیور را ذرت تشکیل می‌دهد.

به گفته یوسفی؛ با توجه به افزایش نرخ نهاده ها، تجدید نظر در قیمت مرغ امری ضروری است. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده ۵ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: افزایش نرخ مرغ در روز‌های آتی امری ضروری است، در غیر این صورت صنعت مرغداری تعطیل خواهد شد، چرا که مرغداران با زیان قابل توجهی روبرو هستند.

یوسفی در خاتمه گفت: افزایش قیمت مرغ در روز‌های آینده به معنای گرانی نیست، بلکه به معنای واقعی نرخ محصول است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه