در خانه ملت چه می‌گذرد؟؛

مجلسی که نمایندگانش هم «سلفی حقارت» می‌گیرند و هم حقوق نجومی می‌خواهند+ عکس

اتفاقات جالبی در مجلس شورای اسلامی در حال وقوع است که باعث تعجب مردم و ناظران سیاسی شده؛ از سلفی حقارت تا دست و پا زدن برای حقوق بیشتر.

مجلسی که نمایندگانش هم «سلفی حقارت» می‌گیرند و هم حقوق نجومی می‌خواهند+ عکس

به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، مجلس شورای اسلامی در دوره دهم شاهد اتفاقات خاصی بوده است. این اتفاقات تا جایی بوده که برخی از نمایندگان که فعالیت چشمگیری در صفحات شبکه‌های اجتماعی دارند در برابر دغدغه‌های مردمی که آنان را راهی بهارستان کردند چندان توجهی ندارند، اما همزمان پیگیر مواردی می‌شوند که به سود یک جریان و یا حتی به سود و در جهت منافع خود آنهاست.

جای خالی نیمی از نمایندگان در بیانیه تقدیر اقتدار موشکی سپاه

در تیرماه سال جاری پس از حمله تروریست‌های تکفیری به مجلس شورای اسلامی و خنثی‌شدن این حمله با حضور به‌موقع ماموران امنیتی سپاه و نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک اقدام غافلگیرانه، دست برتر خود را به تروریسم بین‌المللی نشان داد و با پرتاپ چند موشک به مواضع گروه‌های تروریستی در دیرالزور ، مقر فرماندهی آنرا هدف قرار داد.

در واکنش به این حرکت قاطع سپاه، ۱۶۲ نفر از نمایندگان با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر حفظ صلح و آرامش جهانی، حمایت خود را از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه توطئه تروریست‌های داعش اعلام کردند. اینکه سپاه در انتقام از حمله تروریست‌ها به خانه ملت اقدام به حمله به مواضع فرماندهی داعش کرد و از ۲۹۰ نفر از نمایندگان تقریبا نیمی از آنان پای این بیانیه مقتدرانه را امضاء و حمایت نکردند، موضوع جالب توجهی است.

نمایندگانی که برای سلفی با موگرینی سر از پا نمی‌شناسند

ماجرای عکس یادگاری برخی از نمایندگان فراکسیون امید با «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که یکی از مهمانان مراسم تحلیف بود در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بازتاب بسیاری داشت.

انتظار این بود که مجلس نسبت به کار نمایندگان که حتی بازتاب بین‌المللی هم داشت و مایه تحقیر ملی شد تذکر داده و برخورد کند اما محمد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان از مختومه شدن شکایت از نمایندگان سلفی بگیر خبر داد و همین موضوع سبب برافروخته‌تر شدن شعله انتقاد از نحوه مدیریت مجلس شورای اسلامی شد. اما به هر جهت گرچه این پرونده با رای هیئت رئیسه مجلس مختومه شد اما در نزد افکار عمومی به عنوان یک حرکت ناپسند ثبت و ضبط شد.

افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان

با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم و نمایندگان بایستی با چشمان ریزبین بودجه را رصد کرده و معایب آن را اصلاح کنند خبرهای جالب توجهی از افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان به گوش می‌رسد. این درحالی است که در همین روزها مردم افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند نان و تخم مرغ را در بازار شاهد هستند و از سوی دیگر زمزمه های افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین را هم می‌شنوند. افزایش عوارض خروج از کشور نیز البته اعتراض بخشی از جامعه را به دنبال داشته است. بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه ۹۷ عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰هزار تومان (با افزایش پلکانی) افزایش پیدا می‌کند.

با این اوصاف با افزایش تورم در بازاری که رکود هم در آن خانه کرده است، اظهارات نمایندگان در دفاع از افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان نیز در نوع خود جالب توجه بود و سوژه رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی شد.

نماینده مجلس: حقوق‌ مان زیاد نشود فاسد می‌شویم!

واکنش نمایندگان به بحث افزایش حقوق و حواشی آن قابل توجه است. همه آن‌ها عنوان می‌کنند که حقوقشان حتی منطبق بر قانون خدمات کشوری نیست و با وجود اینکه باید افزایش داشته باشد، اما با آن مخالف هستند.

در این میان برخی اظهارات و استدلال‌ها برای افزایش حقوق بسیار قابل تامل است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در این رابطه به خبرآنلاین گفت:

«والله این حقوق فاجعه است برای نمایندگان .بعدا نگید که چرا یک نماینده مجلس دزد شد. الان باید پرسید چرا نمایندگان از مجلس حقوق نمی‌گیرند و از محل کار قبلی شان حقوق می‌گیرند؟ کاملا واضح است، چون حقوق جایی مانند دانشگاه بیشتر از حقوق مجلس است. به هر حال اگر ما می‌گوییم باید مراقب فساد باشیم از سوی دیگر باید یک مدیر را تامین کنیم که به سمت رانت نرود.»

وقتی نماینده‌ اصلاح‌طلب برای اینستاگرامش جشن تولد می‌گیرد

جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده‌ای که حقوق پایین نمایندگان را باعث دزد شدن آنان می‌داند، نماینده‌ای است که از حوزه انتخابیه رشت با لیست امید وارد مجلس دهم شد. چندی پیش همین نماینده برای صفحه اینستاگرام خود جشن تولد دوسالگی گرفت. این بار هم یک نماینده ملت سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و واکنش‌های منفی و انتقادات بسیاری متوجه این عمل دور از شأن «نماینده ملت» شد.

تور اروپاگردی نمایندگان لیست امید و سلفی‌بگیران با موگرینی

در حالی این نمایندگان از پایین بودن حقوق خود گلایه می‌کنند که چندی پیش سفرهای خارجی آنان و تور اروپاگردی آنان مورد انتقاد مردم قرار گرفت. انتشار تصاویری از نمایندگان که مبهوت زیبایی سقف موزوه لوور پاریس شده‌ بودند بار دیگر انتقادهای بسیاری را به همراه داشت. تا جایی که یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز برای حمایت از این نمایندگان صفحه یک خود را به این موضوع اختصاص داد اما دست آخر با دست خالی بیان داشت که این نمایندگان اهداف و دستاوردهای سفر خود را برای مردم تشریح کنند تا مشخص شود که چرا به فرانسه و اروپا سفر کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه