۲۴ استان کشور نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند/تشکیل اولین جلسه شورای عالی استان‌ها در اواسط دی ماه

سخنگوی وزارت کشور گفت: در حال حاضر ۲۴ استان کشور نمایندگان خودشان را برای شرکت در جلسه شورای عالی استان‌ها معرفی کرده‌اند.

۲۴ استان کشور نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند/تشکیل اولین جلسه شورای عالی استان‌ها در اواسط دی ماه

به گزارشهشت دی,سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه اولین جلسه شورای عالی استان‌ها در اواسط دی ماه تشکیل می‌شود، گفت: هنوز تاریخ دقیق این جلسه مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه مطابق قانون اساسی شورای عالی استان ها از نمایندگان شوراهای استان‌های سراسر کشور تشکیل شده، بیان کرد: مطابق قانون و آیین‌نامه اجرایی بعد از اینکه دو سوم استان ها نمایندگان خودشان را معرفی کردند از آن مرحله به بعد وزیر کشور می‌تواند افراد معرفی شده را دعوت کند که این کار در شورای عالی استان‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ استان کشور نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند،گفت: در حال حاضر ۵۷ نفر از ۷۵ نفری که مطابق قانون، نمایندگان استان‌های کشور هستند برای شورای عالی استان‌ها مشخص شده‌اند و ما می‌توانیم دعوت‌نامه را صادر کنیم.

سامانی با تاکید بر اینکه این جلسه یک فرصت و حق برای استان‌های سراسری کشور است، گفت: ما تلاش کرده ایم که در صورت امکان با تعداد بیشتری از اعضا و نمایندگان استان‌های سراسر کشور این جلسه تشکیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه