آیت‌الله جوادی‌آملی: ‌مشکل اساسی حوزه قاچاق “فرهنگ و اقتصاد” است

مرجع تقلید شیعیان در دیدار جانشین فرمانده نیروی انتظامی در قم مشکل اساسی در حوزه قاچاق را فرهنگ و اقتصاد دانست.

آیت‌الله جوادی‌آملی: ‌مشکل اساسی حوزه قاچاق “فرهنگ و اقتصاد” است

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت‌الله جوادی آملی فعالیت قاچاقچیان را عامل ضربه زدن به اقتصاد کشور برشمرد و اظهار داشت: در حوزه قاچاق مشکل اساسی فرهنگ و اقتصاد بوده و مسئولان باید به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

مفسر بزرگ قرآن کریم با اشاره به اینکه در عالم از عرش تا فرش و از آسمان تا زمین چیزی نیست که فرمان خدا را اطاعت نکند، افزود: باید دانست اعضاء و جوارح انسان بر اعمال انسان شهادت می‌دهند و دانستن این موضوع بصیرت است.

رئیس مؤسسه علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه انسانی که به بیراهه رفت، حرفی، امضایی و یا به مکانی رفته و رسوا می‌شود، تأکید کرد: تمام امور تحت اشراف ذات اقدس پروردگار است.

آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند اگر کسی چشمش به دنیا باشد و تنها دنیا را ببیند زیبایی‌های آن انسان را کور می‌کند اما اگر کسی دنیا را آیینه قرار دهد نه هدف، همین دنیا با تمام بدی به او بصیرت داده و راه را به او نشان می‌دهد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه “انسان با آبرو زنده است و این آبرو برای ما نبوده بلکه برای خداست و ما امین‌الله هستیم”، گفت: اگر کسی کشته شود و اولیای دم رضایت بدهند کاری به قاتل ندارند اما اگر تجاوز به‌عنف باشد اینجا اگر شوهر، پدر و فرزند نیز رضایت دهند اثر نداشته و پرونده باز است چون ناموس امانت خداست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه