نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

تأثیر مستقیم زندگی مسئولان بر افراد جامعه/ بدترین آسیب در جامعه انسانی بی هویتی است

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بدترین آسیب در جامعه انسانی بی هویتی است، گفت: در سبک زندگی که ملاک‌ و معیار توحیدی وجود نداشته باشد فرد دچار بی هویتی می شود.

تأثیر مستقیم زندگی مسئولان بر افراد جامعه/ بدترین آسیب در جامعه انسانی بی هویتی است
به گزارش هشت دی، آیت الله رضا رمضانی صبح امروز در کارگاه آموزشی شبکه روشنگری سپاه قدس گیلان در سالن شهدای سپاه رشت با اشاره به اهمیت مبحث سبک زندگی اسلامی ایرانی، اظهار کرد: در این مسئله خیلی از افراد حتی روحانیت منطقه نیز می توانند روشنگری کنند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ایرانی با توجه به واقعیت ها موجود نیازمند به روز بودن است، گفت: باید کلیه افرادی که در این مسئله نقش آفرین هستند و حتی کسانی که منبری هستند از منبر به عنوان ابزاری تبلیغاتی علاوه بر بیان مباحث دینی و قرآنی درباره سبک زندکی اسلامی ایرانی استفاده کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نحوه بیان و استفاده از ابزار بسیار ضرورت دارد، بیان کرد: پدید آمدن اثری ماندگار نیازمند یک اراده جمعی و حاکمیتی است در غیر این صورت سبک اسلامی در زندگی در حد حرف و تنها بصورت یک حاشیه در جوامع مطرح می شود.

رمضانی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی ایدوئولژیک و پژوهش نقش بسیار مهمی دارد، ابراز کرد: با توجه به اینکه در بخش ارائه زندگی اسلامی بعد از ۳۸سال از انقلاب ظرفیتی که دین در زندگی دارد موفق نبودیم می بایست بازنگری نسبت به دین و آموزه های دین داشته باشیم.

رمضانی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی بستگی به نگاه و منش دارد، بیان کرد: برای درک و بررسی سبک زندگی اسلامی باید مجموعه آن چیزی که اسلام درباره سبک زندگی اسلامی گفته است شامل جنبه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و…. پرداخت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زندگی دنیوی که مقدمه ای برای زندگی آخرت است، تصریح کرد: رابطه بین دنیا و آخرت بین مردم به ویژه مذهبیان و متدیان باید حل و هضم شود زیرا خیلی ها این مطلب را به درستی درک نکردند و اگر ارتباط تنگاتنگ دنیا و آخرت را قبول نداشته باشیم دچار مشکلاتی می شویم.

وی با بیان اینکه مسئله طلاق در اسلام به عنوان آخرین گزینه نام برده شده است، گفت: امروز تغییر سبک زندگی، ارزش ها و فزون خواهی کاذب در امور مختلف توسط زن، مرد یا هردو آنها به گونه ای تغییر پیدا کرده است که طلاق جز گزینه های اول قرار گرفته است و با اولین مشکل زندگی سمت طلاق و جدایی می روند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه افراد در جامعه امروز فهمی از زندگی را از چالش های اجتماعی کسب می کنند، بیان کرد: امروز اصرار بر اصراف داریم و دچار مصرف گرایی کاذب در جامعه اسلامی شده ایم و نگاه ها نسبت به مفهوم زندگی عوض شده است.

رمضانی تصریح کرد: اول باید با استفاده از منابع قرآن و صحیفه خود را اصلاح کنیم و سپس به نسل خود انتقال دهیم و نسبت بین دنیا و آخرت را درک و هضم کنیم و بررسی و مراقبت کنیم که چقدر خود را برای دنیا و آخرت هزینه می کنیم.

وی با تاکید بر ارتباط علم و سبک اسلامی زندگی، بیان کرد: علم باعث آرامش زندگی می شود و رابطه علم و سبک زندگی به این صورت که از علم باید جهت آسایشی که برای انسان ایجاد می کند استفاده کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری درباره عناصر تشکیل دهنده شخصیت انسان گفت: عقیده و فکر، اخلاق و قالب ها که تعبیر به احکام و اعمال است و باید اصلیت و فرعیت خود را مشخص کند‌.

وی تصریح کرد: اصلیت با روح است و فرعیت با بدن است و می بایست این را بپذیریم که بدن باید توسط روح مدیریت شود و اگر بر عکس این مطلب ایحاد شود فرد دچار فاجعه می شود.

رمضانی با بیان اینکه بدترین آسیب در جامعه انسانی بی هویتی است، گفت: در سبک زندگی که ملاک‌ و معیار توحیدی وجود نداشته باشد فرد دچار بی هویتی می شود و داروهای آرامش بخش برای این افراد یک آرامش مقطعی دارد ولی باعث آرامش روح نمی شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر مستقیم زندگی مسئولان بر زندگی افراد جامعه، ابراز کرد: سبک زندگی اسلامی ایرانی مرتبط با سبک زندگی و نگاه مسئولان در جامعه است.

وی با بیان اینکه کوچکترین تغییر اقتصادی و قیمت برای بعضی از افراد در جامعه باعث می شود زندگی این افراد دچار آسیب، تغییر، ایجاد فساد و حتی ختم به طلاق و دزدی شود، افزود: در کلیه معضلات فرهنگی، اجتماعی، فردی و… نباید انتظار داشت که مردم با شرایط سازگار شوند اگر قرار است مشکلات را تحمل کرد همه باید با کم و کاستی ها بساز باشند.

رمضانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و عدم عدالت باعث می شود لقمه های حرام وارد زندگی شود به همین دلیل باید برای آن چیزی که از اسلام انتظار داریم در

جامعه تحقق پیدا کند اول باید مقدمات آن بطور کامل در جامعه مطرح شود.

وی با بیان اینکه اخلاقیات را باید زیربنا در حوزه حقوقی قرار دهیم، ادامه داد: عدم عدالت باعث می شود معشیت مردم دچار غفلت شود رندگی آنها دچار تزلزل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه