مدیرکل ثبت‌احوال استان گیلان:

افراد بالای ۱۵ سال برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند

مدیرکل ثبت‌احوال استان گیلان اظهار کرد: بر اساس قانون ۳۸ ثبت‌احوال که مصوبه مجلس شورای اسلامی است افراد بالای ۱۵ سال باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

افراد بالای ۱۵ سال برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند

به گزارش هشت دی قاسم روحانی فر در نشست خبری اظهار کرد: بر اساس قانون ۳۸ ثبت‌احوال که مصوبه مجلس شورای اسلامی است افراد بالای ۱۵ سال باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی بابیان اینکه برون‌سپاری توسط اداره کل ثبت‌احوال استان گیلان در سال‌های اخیر انجام‌شده است افزود: با ۹۳ دفتر اعم از ۲۳ دفتر در ادارات ثبت‌احوال ، ۴۳ دفتر پیشخوان دولت و ۲۷ دفتر پست هماهنگ شده که کار ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی را در استان انجام دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گیلان بیان کرد: از سال ۹۱ تا نیمه اول آذرماه یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار کارت هوشمند مردم گرفتند که حدود ۵۵ درصد از جمعیت واحد شرایط استان است.

روحانی فر با اشاره به افراد واجد شرایط این طرح تصریح کرد: از دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت استان گیلان دو میلیون و ۸۰ هزار نفر واجد شرایط این طرح هستند که بالای پانزده سال دارند.

وی با اشاره به دلایل شتاب در دریافت کارت هوشمند گفت: ۴۵ درصد از مردم هنوز کارت دریافت نکرده‌اند و این نیاز بود که تبلیغات میدانی داشته باشیم و ما هم از طریق استانداری به تمام‌ دستگاه‌های اجرایی این موضوع را ابلاغ کردیم که حداقل کارکنان دستگاه‌های اجرایی و‌هم مردم بیایند حتماً این کارت‌ها را دریافت کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گیلان بابیان اینکه پست را در اجرای این کار الزام کردیم خاطرنشان کرد: اداره پست تبلیغات میدانی انجام داد و هم دفاتر پیشخوان دولت که با ما در این امر همکاری می‌کنند باعث شدند کار شتاب بیشتری بگیرد.

روحانی فر با اذعان به اینکه مدت‌زمان صدور کارت هوشمند قبلاً پنج یا شش ماه طول می‌کشیدافزود: الآن خدا را شکر این زمان به ۱۰ الی ۱۵ روز کاهش پیداکرده و این‌یک مقدار اثرگذار بوده که مردم استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های کارت هوشمند ملی تصریح کرد: در آینده نزدیک بنا به تصویب هیئت دولت کارت‌های ملی بعضی از دستگاه‌ها در کارت هوشمند ثبت‌احوال که کارت هوشمند ملی است تجمیع می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گیلان گفت: همان‌طور که اعتبار کارت ملی قبلی طبق آیین‌نامه‌ای که توسط دولت وضع‌شده بود هفت سال بود، این کارت هوشمند هم بر اساس همان هفت سال فعلاً برنامه‌ریزی‌شده است.

روحانی فر بابیان اینکه ما بر اساس آیین‌نامه دولت حرکت می‌کنیم گفت: بنا بر آیین‌نامه‌ای که دولت وضع می‌کند همکاران ما بعضاً احتمال دادند که در این هفت سال ممکن است این چهره افراد تغییر کند و اگر چنانچه این اعتبار تغییری پیدا کرد ما به استحضار مردم عزیز می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه افراد کارت هوشمند نگرفته هر چه سریع‌تر برای دریافت کارت اقدام کنند گفت: از آن ۴۵ درصد از مردم باقی‌مانده که کارت هوشمند نگرفته‌اند استدعا داریم هر چه سریع‌تر اقدام کنند زیرا خلاصه باید این کارت هوشمند را بگیرند پس به ادارات ثبت‌احوال، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پست سطح استان مراجعه کنند و کارت هوشمند را بگیرند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه