گلایه تولید کنندگان صنایع دستی آستارا از نبود محل عرضه

تولیدکنندگان صنایع دستی آستارا از نبود محل عرضه مناسب تولیداتشان گلایه دارند .

گلایه تولید کنندگان صنایع دستی آستارا از نبود محل عرضه

به گزارش هشت دی یک تولید کننده صنایع دستی روز یکشنبه در نمایشگاه هفته فرهنگی اجتماعی آستارا در محل دائمی نمایشگاه های این شهرستان به بیان کرد: به توصیه مسئولان با تجاری سازی مهارت فردی، صنایع دستی تولید می کنم اما نبود محل عرضه تولیدات در این شهرستان، من و فعالان این عرصه را از ادامه کار دلسرد کرده است.
محمد تندرست نوبر افزود: چندین سال است که با تولید انواع جاشمعی، جاکلیدی، مجسمه، قالب شمع و کالاهای تزئینی و کادویی امرار معاش می کنم و اگر محل فروش صنایع دستی در آستارا فراهم شود، جوانان علاقه مند زیادی به این حرفه روی خواهند آورد.
وی اظهار کرد: شهرت بازار ساحلی آستارا گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور به این شهرستان می کشاند، اما حتی یک واحد تجاری آن برای فروش صنایع دستی و توانمندی های بومی این شهرستان در نظر گرفته نشده است.
وی ادامه داد: مجموعه ای از تولیدات خودم را در نمایشگاه هفته فرهنگی اجتماعی آستارا به نمایش گذاشته ام و در صورت وجود تقاضا، به تولید انبوه کالاهای تزئینی قادر هستم.
مظفر صدری گلیم باف با سابقه در روستای عنبران آستارا نیز گفت: گلیم بافی در این روستا از ۳۰ سال پیش رواج دارد و حدود ۷۰۰ نفر از دختران و بانوان روستا به این کار مشغول هستند و به طور میانگین در هر خانواده، سالانه ۱۵ قطعه گلیم تولید می شود.
وی بیان کرد: به علت نبود نمایشگاه دائمی گلیم و توانمندی های دستی در آستارا، بسیاری از استعدادها و تولیدات ارزشمند این عرصه معرفی نشده و مخفی مانده است.
وی ادامه داد: به دلیل نبود محل عرضه صنایع دستی، سود زیاد تولیدات ما را دلالان و واسطه گران می برند و سود اندک و زحمت بسیار تولید آن به ما می رسد.
هفته فرهنگی اجتماعی آستارا با هدف معرفی فرصت ها و چالش های مختلف این شهرستان از ۲۹ آذرماه با برپایی نمایشگاه توانمندی های بومی و اجرای برنامه های هنری گرامی داشته می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه