روند تخریب محیط زیست در استان به مرز خطرناکی رسیده است

استاندار گیلان توجه به فرآیندهای توسعه ای در بستر محیط زیست را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: آمارها نشان می دهد روند تخریب محیط زیست در استان به مرز خطرناکی رسیده است.

روند تخریب محیط زیست در استان به مرز خطرناکی رسیده است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، محمد علی نجفی در نشست شورای اداری گیلان با تاکید بر اینکه گیلان نیازمند توجه جدی در حوزه زیست محیطی است گفت: گیلان استانی سرسبز و دارای پتانسیل های بالقوه طبیعی بسیاری است و باید با مدیریت صحیح، در حفظ و حراست از این موهبتهای خدادادی کوشید.

وی با بیان اینکه ۳۰ و نیم در صد از مساحت کل جنگل های کشور در استان های شمال است، اظهار کرد: سهم این استان از وجود جنگل نسبت به کل کشور ۱۱ درصد است و جنگلهای استان گیلان نسبت به مساحت کل استان از نظر تراکم پوشش رتبه اول را داراست.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در زمینه حفظ محیط زیست گیلان، عقب ماندگی زیادی داشته ایم گفت: متاسفانه در بخش محیط زیست برنامه های توسعه به کندی پیش می رود و این نقاط ضعف در همه جای استان بخوبی مشاهده می شود.

استاندار گیلان، با تاکید بر اینکه شهر های استان گیلان از نظر سبزی و پوشش جنگلی با فقر مواجه اند افزود: افزایش جمعیت شهرنشین، استفاده روزافزون از خودروهای شخصی، رعایت نکردن بحث مدیریت پسماند معضلات گوناگونی را برای محیط زیست استان رقم زده است.

نجفی با تاکید بر اینکه در استفاده از اتومبیل شخصی را بیشترین مصرف را دارد گفت: بسیاری از مناطق گیلان نیازمند حفاظت از چرای بی رویه است.

وی توجه به فرآیندهای توسعه ای در بستر محیط زیست را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: آمارها نشان می دهد روند تخریب محیط زیست در استان به مرز خطرناکی رسیده است.

استاندار گیلان با اشاره به بحرا نهای متوالی که در پی روند تخریب محیط زیست دامان کشور را می گیرد خاطرنشان کرد: عدم  مدیریت بحران های زیست محیطی به تهدیدات امنیتی می انجامد.

نجفی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برنامه های اجتماعی خود را بر محور احیای محیط زیست تنظیم کرده است تصریح کرد: استانداری برای حفاظت از محیط زیست با سازمان محیط زیست و همه نهادهای ذیربط نهایت همکاری را می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اعتباراتی  که در بخش محیط زیست به گیلان تخصیص داده شده بود، به طور کامل در اختیار استان قرار نگرفت در ادامه با اشاره به اعتبار ۷۰ میلیاردریالی پیش بینی شده در بخش لایروبی روخانه های  گیلان گفت: از میزان تنها ۱۵ درصد اختصاص یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه از ۱۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده برای تالاب انزلی تنها ۱۰ درصد اختصاص یافته است گفت: یکی از معضلاتی که گیلان در بخش زیست محیطی مواجه است بحث پسماندشهری است

نجفی با اشاره به زباله های که توسط شهروندان و مهمانان در شهر و روستا انباشته می شود افزود: با انباشت پسماند چهره زشتی از شهر های گیلان به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه روز سالم‌سازی شهرها و روستاهای گیلان قبل از آغاز سال جدید اعلام عمومی می‌شود، اظهار کرد: در این روز با همکاری آموزش و پرورش دانش آموزان و برخی از مسئولین به پاکسازی معابر عمومی می پردازند.

استادار گیلان با تاکید بر اینکه باید به مهمانان نوروزی آگاهی داد که جایگاه زباله در خیابان نیست، خاطرنشان کرد: مشکلات زیست محیطی گیلان نتیجه بی‌نظمی، بی‌تفاوتی و بی‌برنامگی در سال‌های گذشته است.

استاندار گیلان ارتقاء سطح فرهنگی جامعه را در زمینه حفاظت از محیط زیست موثرخواند و اظهار داشت: ارتقاء سطح فرهنگ مردم دربحث مدیریت پسماند و عدم رها سازی زباله در طبیعت ، می تواند در حفظ طبیعت سرسبز استان گیلان بسیار سودمند باشد.

وی با بیان اینکه باید این موضوع را برای میهمانان و مسافرانی که به گیلان می آیند نهادینه کنیم که خیابان های ما جای زباله نیست خاطرنشان کرد: باید فرهنگ پاکسازی محیط در بین مردم نهادینه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه