کوچکی نژاد:

مردم حق دارند از افزایش حقوق نمایندگان ناراضی باشند

نماینده مردم رشت در مجلس از حقوق ۵ تا ۸ میلیون تومانی نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: حقوق دریافتی کفاف هزینه‌های نمایندگی را نمی‌دهد.

مردم حق دارند از افزایش حقوق نمایندگان ناراضی باشند

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد در تشریح میزان حقوق پرداختی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علت اعتراض مردم نسبت به اینکه نمایندگان از پنج‌ تا هشت میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند به خاطر قرار گرفتن مردم در شرایط بد اقتصادی است.

وی با اشاره به حقوق حداقلی اقشار مردم نسبت به مسئولان ارشد در کشور افزود: اگر مردم در وضعیت متعادل حقوقی بودند و حقوقشان بالای سه تا چهار میلیون تومان بود یقیناً چنین اعتراضی را نسبت به نمایندگان نداشتند.

نماینده مردم رشت در مجلس، اعتراض مردمی نسبت به حقوق مدیران عالی را حقی مسلم برشمرد و گفت: وضعیت اقتصادی مردم به‌شدت شکننده است و اکثر مردم نگرانی‌های به حقی دارند و من حق می‌دهم که مردم از حقوق هشت‌ میلیونی نمایندگان ناراضی باشند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرج و هزینه‌های حواشی نمایندگان خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همچون مدیران دولتی و مدیران کلی که از بیت‌المال حقوقشان را می‌گیرند، نیستند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اذعان به اینکه بسیاری از جاها نمایندگان از جیب خود هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و از این حیث حقوقشان با هزینه‌هایی که می‌شود، همخوانی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود هشت میلیون تومان به نمایندگان حقوق پرداخت می‌شود و جدای از آن هزینه‌های جانبی نظیر هزینه دفتر، هواپیما، نیروی انسانی که در دفاتر نمایندگان مشغول هستند و غیره را نیز پرداخت می‌شود.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش درآمد مردم گفت: اگر می‌بینیم مردم از میزان حقوق نمایندگان مجلس معترض هستند به خاطر این است که وضع اقتصادی‌شان خراب هست وگرنه میزان حقوق نمایندگان بسیار ناچیز است و اعتراض هم نمی‌کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه