ورود سامانه بارشی به غرب کشور از دوشنبه

سازمان هواشناسی کشور دوشنبه (فردا) برای مناطقی از غرب و شمال غرب، دامنه های البرز غربی و مرکزی و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت در مناطقی از شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش بینی کرد.

ورود سامانه بارشی به غرب کشور از دوشنبه

به گزارش هشت دی، دوشنبه بارش ها در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری دارد.
سه شنبه این هفته در غرب و شمال غرب کشور از ناپایداری ها کاسته می شود و فعالیت سامانه بارشی در دامنه های زاگرس مرکزی وجنوبی، مناطقی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، البرزشرقی، سواحل مرکزی وشرقی خزر و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور ادامه می یابد و سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید دراین مناطق می شود.
در این روز بارش ها در شمال شرق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان شدت بیشتری دارد.
دوشنبه و سه شنبه بارش در ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز به صورت برف است و در جنوب خوزستان نیز باد و گرد وخاک شدید دید افقی را کاهش می دهد.
این سامانه چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق وشرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد می شود و سپس بتدریج از کشور بیرون می رود.
تا چهارشنبه کاهش محسوس دما را در نیمه شمالی کشور را شاهدیم.
همچنین سازمان هواشناسی کشور پیرو اطلاعیه شماره ۸۰ اعلام کرد: به سبب بارش برف لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی و مناطق سردسیر و در برخی نقاط تشدید بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی به شرح زیر پیش بینی می شود:
دوشنبه چهارم دی ماه: بارش باران در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان،کردستان، زنجان و شمال استان های قزوین، البرز و تهران و بارش برف در ارتفاعات البرز.
سه شنبه پنجم دی ماه: بارش باران در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، غرب اصفهان و بارش برف در ارتفاعات زاگرس و جاده های کوهستانی در این استان ها.
توصیه می شود برای عبور از جاده های کوهستانی این مناطق اقدام ایمنی لازم در نظر گرفته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه