خودروهای داخلی هم گران شد

بررسی بازار در روزهای اخیر نشان می دهد تخت گاز خودروها در جاده گرانی همچنان ادامه دارد و در این بین هیچ سرعت گیری برای این کورس قیمتی دیده نمی شود.

خودروهای داخلی هم گران شد

به گزارش ۸دی به نقل از میزان، بعد از گران شدن پلکانی قیمت خودروهای وارداتی حالا نوبت خودروهای داخلی است که با گران شدن در بازار، کم کم خودروسازان را هم برای افزایش قیمت محصولات خود ترغیب کنند.

رصد بازار خودرو نشان می دهد قیمت برخی از خودروهای داخلی از جمله سمند EF7 با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت ۳۳ میلیون و ۲۰۰ به فروش می رسد. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی با قیمت ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، مزدا ۳ با افزایش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۳۳ میلیون تومان، هایما با افزایش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۹۵ میلیون تومان، سراتو با افزایش یک میلیون تومانی ۱۰۵ میلیون تومانی و کپچر با افزایش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان مورد معاله قرار می‌گیرد.

این افزایش قیمت ها در بازار خودرو با چراغ سبز برخی از خودروسازان داخلی هم همراه بود چرا که در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت برخی از خودروها در دو شرکت بزرگ خودروساز کشور بودیم و از سوی دیگر نیز خودروسازان خصوصی کشور هم شرایط ویژه فروش و برخی تسهیلات بدون بهره را از روی خودروهای عرضه شده خود برداشتند و به گونه ای بازار را در گرانی بیشتر خودرو همراهی کردند.

البته به گفته کارشناسان بازاریابی و فروش خودرو، افزایش قیمت خودروهای وارداتی که تکلیفش مشخص است و با مسدود ماندن ۶ ماهه سایت ثبت سفارش و جلوگیری از ورود خودروهای جدید و مورد نیاز، بازار وارداتی ها جوش آورد و خودروهایی که تا قبل از این ماجرا طرفداران کمتری داشتند به راحتی در این مدت به فروش رسیدند و شرکتهایی که پیش بینی این روزهای بی ماشینی را کرده و ثبت سفارش های زیادی از قبل برای امسال تدارک دیده بودند بیش از بقیه اوضاعشان در این آشفته بازار خوب شد.

اما اختلاف قیمتی خودروهای وارداتی با نمایندگی ها آندر تخته گاز رفت و فاصله آنها زیاد شد که دیگر خودروهای داخلی را هم به کشف قیمت های جدید در بازار سوق داد و خودروهای داخلی هم با یک معکوس بی سرو صدا، شتاب بیشتری به افزایش قیمت های خود دادند.

در این میان بود که سازمان بازرسی هم به موضوع مسدود ماندن طولانی مدت سایت ثبت سفارش خودرو و همچنین گرانی برخی از خودروهای داخلی ورود کرد و به گفته سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور، ۲ پرونده در این مورد باز شده و بررسی ها در مورد دستان پشت پرده گرانی های اخیر تشکیل انجام و نتیجه به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

حال این سوال مطرح است که کورس خودروهایی برای افزایش قیمت های نامتعارف امسال تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد و آیا تدبیر امید بخشی برای پایان این ماجرا رونمایی می شود و یا باز هم باید شاهد سریال تکراری گرانی، جریمه و متضرر شدن مصرف کنندگان باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه