خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان:

تفکیک زباله در گیلان وضعیت بسیاری بدی دارد /موافقت محیط‌زیست با ساخت کارخانه زباله‌سوز رشت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان با بیان اینکه وضعیت تفکیک زباله در گیلان بسیار بد است گفت: تفکیک زباله با تغییر مدیریت شهری از سال گذشته نیز بدتر شده است.

تفکیک زباله در گیلان وضعیت بسیاری بدی دارد /موافقت محیط‌زیست با ساخت کارخانه زباله‌سوز رشت
سید پویا شهشهانی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه پهنه‌بندی مدیریت پسماند در شهر لنگرود از مسائلی است که باید حل شود اظهار داشت: امیدواریم این مسئله به کمک فرماندار محترم و دستور استاندار در خصوص پهنه‌بندی استان به زودی مرتفع شود.
وی افزود: در طرح جامع استان در شرق گیلان یکی از پهنه‌ها رودسر، لنگرود و املش است که قرار است که مدیریت پسماند آن به صورت متمرکز در کارخانه کمپوست رودسر و آلمالنگه است به این شکل که پسماند به کارخانه کمپوست می‌رود و آن چیزی که قابل بازیافت نیست به آلمالنگه برای دفن برود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان ادامه داد: رودسر به لحاظ فرآیندی و کنترل آلایندگی مشکلاتی دارد و در حال پیگیری هستیم.
شهشهانی گفت: سال گذشته به نام کارخانه کمپوست لنگرود ۲ میلیارد تومان و امسال ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌ایم که البته ۵۰۰ میلیون تومان امسال هنوز واریز نشده است.
وی درباره کارخانه‌های زباله‌سوز نیز گفت: کارخانه زباله‌سوز رشت مورد تأیید سازمان محیط‌زیست کشور قرار گرفته است و الان به دنبال جذب اعتبارات برای مابقی پول پیش‌پرداخت و آغاز ابنیه آن هستیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان درباره سرانه زباله گیلان نیز اظهار کرد: عدد سرانه دقیق نیست ولی چیزی که نزدیک به واقعیت این است که ۸۵۰ گرم در مناطق شهری و در روستایی زیر ۶۵۰ گرم است.
شهشهانی با بیان اینکه در بحث تفکیک زباله، استان گیلان شرایط بسیار نامساعدی دارد گفت: سال گذشته وضعیت تفکیک زباله بهتر بود اما با تغییر مدیریت شهری اوضاع بدتر شد.
وی درباره آخرین وضعیت سراوان افزود: پروژه بهسازی سراوان در سال ۹۴ شروع شد و حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر به بهره‌برداری برسد بخش زیادی از مشکل را حل خواهد کرد. درهرصورت پروژه بهسازی باید برای تمام محدوده زباله سراوان به اجرا در بیاید.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان  درباره اعتبارات مورد نیاز برای مدیریت زباله سراوان ادامه داد: امسال برای پروژه بهسازی سراوان و خرید ماشین‌آلات مرتبط با مدیریت پسماند شامل دستگاه‌های زباله کوب؛ دو دستگاه لودر و … و بهسازی کارخانه تولید کود آلی حدود ۲۸ میلیارد تومان در قالب خزانه اسلامی تخصیص داشتیم که این مقدار پول در تاریخ پسماند گیلان بی‌سابقه بوده است.
وی درباره بوی بد کارخانه زباله‌سوز رودسر گفت: این کارخانه مشکل فرآیندی و کنترلی دارد که برای رفع این مشکل حدود سه میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه