تخلف کاسپین در جریمه وام‌گیرندگان

مشتریان کاسپین که برای پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی خود به شعب مراجعه کرده‌اند در مواردی با الزام شعب نسبت به پرداخت جریمه تاخیر مواجه شدند. این در حالی است که بر اساس بخشنامه‌ای که کاسپین اعلام کرد هیچ مشتری‌ نباید در فاصله تیرماه تا نیمه آذرماه امسال جریمه تاخیر پرداخت کند.

به گزارش ۸دی ایسنا نوشت: بعد از اینکه پرداخت سپرده‌های تا سقف ۲۰۰ میلیون و بالاتر تعاونی منحله فرشتگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ موسسه کاسپین در آبان‌ماه امسال از سر گرفته شد، به دنبال فراهم شدن شرایط برای انتقال تسهیلات تعاونی به کاسپین، دریافت اقساط وام‌های دریافتی آن نیز در نیمه آذرماه در دستور کار قرار گرفت، بنابراین طبق بخشنامه کاسپین، مشتریان فرشتگان که وام‌هایی را قبلا دریافت کرده بودند، می‌توانستند با مراجعه به شعب نسبت به واریز اقساط اقدام کنند.

این مشتریان از فاصله تیرماه امسال به دلیل مسدود شدن حساب‌های موسسه و البته عدم انتقال حساب‌ها، با عدم دریافت قسط از سوی شعب مواجه بودند. در عین حال که برخی هم اصلا تمایلی به پرداخت اقساط با توجه به اینکه سپرده‌های آنها مسدود شده بود، نداشتند. اما بعد از اینکه دریافت اقساط به جریان افتاد، کاسپین اعلام کرد که در فاصله تیرماه تا ۱۲ آذرماه کلیه اقساط شامل بخشودگی جریمه تاخیر شش درصدی خواهد شد. به هر صورت این فاصله، زمانی بود که مشتریان مقصر عدم پرداخت اقساط نبودند و دلیل اصلی به خود موسسه که درگیر مسدودی حساب از سوی قوه قضاییه بود، برمی‌گشت.

همچنین اعلام کاسپین بر این بود که گیرندگان تسهیلاتی که بتوانند بدهی خود را به طور نقدی و یکجا پرداخت کنند، مشمول بخشودگی سود آینده و همچنین جرایم تاخیر خواهد شد.

اما گزارش‌های دریافتی از مشتریانی که برای اقساط مراجعه می‌کنند، از این حکایت دارد که در برخی شعب روال طبق بخشنامه‌ای که کاسپین بر آن تاکید دارد، پیش نمی‌رود و از مشتری طلب جریمه تاخیر شش درصدی حتی در فاصله تیر تا آذرماه می‌شود که این خود باعث ایجاد مشکلاتی در پرداخت اقساط شده و مشتری نیز که با تخلف شعبه مواجه می‌شود، از پرداخت سر باز می‌زند.

طرح موضوع با کاسپین با این توضیح همراه بود که موسسه پیشتر طبق بخشنامه‌ای به شعب شرایط را اعلام کرده و هر گونه اقدامی از سوی آنها خلاف این جریان تخلف محسوب می‌شود که قابلیت پیگیری دارد.

بر این اساس صاحبان وام از تعاونی فرشتگان که اکنون باید اقساط آن را به کاسپین پرداخت کنند، لازم است آگاه باشند که نباید در فاصله تیر تا ۱۲ آذرماه هیچ جریمه تاخیر شش درصدی پرداخت کنند حتی اگر شعب آنها را ملزم به این کار کرده باشد. هر چند که روال کنونی برخی شعب جای سوال دارد که چرا با وجود اعلام دفتر مرکزی همچنان مشتریان را جریمه می‌کنند!؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه