خبرنگار: محدثه فردی
استاندار گیلان در صومعه سرا:

مسئولان با حضور در میان مردم اولویت‌ها را تشخیص دهند / تشریفات اداری دلیل بسیاری از نارسایی‌هاست

استاندار گیلان گفت: مسئولان و مدیران شهرستان در مناطق مختلف حضور پیدا کنند و با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند زیرا در دیدار حضوری با مردم اولویت نیاز مردم مشخص خواهد شد.

مسئولان با حضور در میان مردم اولویت‌ها را تشخیص دهند / تشریفات اداری دلیل بسیاری از نارسایی‌هاست

به گزارش خبرنگار هشت دی، مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی استاندار گیلان با بخشداران، دهیاران، و شورای صومعه سرا که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: همدلی و همراهی در فضای سیاسی یک ضرورت و پیش نیاز کار و فعالیت می‌باشد و وقتی این ضرورت حاصل گشت دیگران نیز بیش از حد معمول کار آن شهرستان را جلوتر برده و به نتیجه می‌رسانند.

وی هدف از بازدید و دیدار با مسئولان شهرستانی را احصای نظرات همه عنوان کرد و افزود: علاوه بر این نشست در شهرستان دو نشست با اقشار و اصناف مختلف را در دستور کار خود قرار دادیم تا با شنیدن اظهار نظر آنها نارسایی‌های شهرستان بررسی شده و در صدد حل آن برآییم.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه عمده نارسایی‌ها به دلیل عدم تخصیص اعتبارات مربوط نیست، گفت: تشریفات اداری زاید، ممانعت‌ها و بروکراسی‌های پیچیده و نابه‌جا منجر به انجام نشدن بسیاری از فعالیت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات باید زیرساخت‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی تنها به دست دولت حل نمی‌شود.

سالاری با اذعان به اینکه گاهی اوقات برداشت و تفسیر از مقررات و قوانین منجر به تفسیر سخت گیرانه و دفع کننده سرمایه‌گذار در شهرستان و استان می‌شود به مشکلات مربوط به آب بندان های شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و افزود: کمیته‌هایی را تعیین کردیم که با برطرف کردن موانع، ظرفیت ذخیره سازی را افزایش داده و فعالیتهای مختلفی را در آن جهت رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

نماینده دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه دولت باید با حمایت‌های خود، مردم را ترغیب به فعالیت اقتصادی کند، گفت: گاهی اوقات حمایت به معنی کمک کردن نیست بلکه مزاحمت نکردن است.

سالاری با تاکید بر اینکه قبول داریم برخی از نارسایی‌ها از مشکلات بروکراسی ماست افزود: قول می‌دهیم که آن را حل کنیم لذا ما هیچ تعارفی با هیچ همکاری نداریم. همکاری که هدف او گشایش در کار مردم نباشد از او راضی نخواهیم بود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه امروز بحث اقتصادی از بحث عمرانی مهم‌تر است ادامه داد: مگر می‌شود امکانات روستای را بالا ببریم ولی آن روستایی شغلی نداشته باشد تا ماهیانه امرار معاش کنند؟

نماینده دولت خطاب به دهیاران، شهرداران و شوراهای شهر شهرستان صومعه سرا گفت: شما حق مطالبه گری دارید از ما مطالبه کنید و ما آمده‌ایم که شما مطالبه گر ما باشید.

وی راه حل بسیاری از مسائل اقتصادی شهرستان را حمایت از سرمایه‌گذاری عنوان و اظهار کرد: مسئولان و مدیران شهرستان در مناطق مختلف حضور پیدا کنند و با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند زیرا در دیدار حضوری با مردم اولویت نیاز مردم مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران صرفاً مسئول امور عمرانی روستاها نمی‌باشند گفت: فعالیت اجتماعی و اقتصادی به جهت اینکه نتیجه دیربازده ای دارد روحیه خستگی ناپذیر و همت و قلبی بلند را می‌طلبد

 وی با بیان اینکه باید جهت رونق اقتصادی موانع را تسهیل کرده و تسهیلات بیشتری را در جامعه فراهم کنیم گفت: ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد در بحث اشتغال روستایی مربوط به استان گیلان است که در این امور اختصاص خواهیم داد.

سالاری بوم گردی و گردشگری و کشاورزی را با محوریت دهیاران اولویت‌های مهم دانست و افزود: این هنر دهیاران شهرستان است که بتوانند آن را به نتیجه برساند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه