افزایش نیافتن حقوق بازنشستگان یک تبعیض است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نیافتن حقوق بازنشستگان یک تبعیض واضح بوده و اصل تبعیض سبب نارضایتی شده است.

افزایش نیافتن حقوق بازنشستگان یک تبعیض است

به گزارش ۸دی به نقل از کارگرآنلاین، سمیه محمودی با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید به این نکته اشاره کرد که این موضوع به صورت قانون در برنامه ششم توسعه آورده شده اما اجرایی نشده و باید در بودجه سال ۹۷ منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی افزود: بازنشستگان همواره در جلسات و دیدارهای مختلف خواستار این همسان‌سازی بوده و می‌خواهند که عدالت در پرداختی‌ها رعایت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این اختلاف و نارضایتی زمانی به وجود آمد که حقوق شاغلان افزایش پیدا کرد و حقوق بازنشستگان سر جای خود ماند این یک تبعیض واضح است و اصل تبعیض سبب نارضایتی شده است.

وی بیان کرد: مسأله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم گنجانده شده و اکنون دولت موظف به اجرای آن است، اما تاکنون از سوی دولت اقدامی در این باره انجام نشده است.

محمودی تصریح کرد: این را باید در نظر گرفت که یک بازنشسته شرایط زندگی سخت‌تر و پر هزینه‌تری نسبت به شاغلان دارد که در یک برهه زمانی نادیده گرفته شده و تنها راه حل، دیدن منابع مالی در بودجه ۹۷ است.
منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه