رسانه های چین: انزوای آمریکا در سازمان ملل رقم خورد

رسانه های چین اعم از تلویزیون مرکزی و خبرگزاری رسمی این کشور، رای قاطع کشورها به رد تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در باره بیت المقدس را شروع انزوای بزرگی برای واشنگتن می دانند.

رسانه های چین: انزوای آمریکا در سازمان ملل رقم خورد

 

یه گزارش ۸دی، رسانه های چین اعم از تلویزیون مرکزی و خبرگزاری رسمی این کشور، رای قاطع کشورها به رد تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در باره بیت المقدس را شروع انزوای بزرگی برای واشنگتن می دانند.
تارنماهای چاینا دیلی، چاینا ارگ، انگلیش نیوز و روزنامه گلوبال تایمز در مقالات و مطالب مشروح خود آورده اند که در این رای گیری ۱۲۸ کشور در برابر ۹ کشور عمدتا ضعیف و کم جمعیت قاطعانه تصمیم ترامپ را محکوم کردند.
به گزارش نامه نیوز، گزارش های رسانه های چین حاکی است این کشور بر خلاف اقدامات آمریکا در خصوص بیت المقدس، اقدام به برگزاری نشست صلح خاورمیانه کرده و در تلاش است تا به پیشبرد صلح و آرامش در این منطقه کمک کند.
شینهوا می نویسد کشورهایی که در مجمع عمومی سازمان ملل با رای خود ترامپ و تصمیم دولت وی را محکوم کردند، ثابت نمودند که آمریکا در این زمینه کاملا منزوی است.
رسانه های چین مذکور در گزارش های خود آورده اند تنها چند روز قبل از آن هم ۱۴ عضو شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی مصر در باره رد تصمیم ترامپ رای قاطع دادند و فقط آمریکا بود که آن را وتو کرد.
گزارش ها می افزاید اگرچه ترامپ تهدید کرده بود اگر به این قطعنامه رای دهند کمک های آمریکا به آنها قطع خواهد شد اما کشورهای جامعه بین المللی بی توجه به این تهدید، تصمیم رییس جمهور آمریکا در باره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
همزمان وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای آورده است که این کشور همچنان از عدالتخواهی فلسطین و تاسیس کشور مستقل فلسطین با پایتختی بیت المقدس شرقی حمایت می کند و در این موضع تغییری حاصل نشده است.
دولت چین تاکید کرده است که دو طرف درگیر در خاورمیانه را ترغیب می کند تا همچنان بر اساس مذاکره برای پیشبرد صلح و بهبود شرایط امنیتی منطقه تلاش کنند.
مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه برغم تهدیدهای ترامپ و نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر قطع کمک های مالی به کشورهایی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل رای مثبت بدهند، قطعنامه ای را به تصویب رساند که درآن با تغییر وضعیت قدس اشغالی مخالفت کرده و حقوق فلسطینیان را در باره قدس به رسمیت شناخت.
آمریکا شامگاه دوشنبه در جلسه شورای امنیت که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس برگزار شد، پیش نویس این طرح را وتو کرد.
۱۴ کشور عضو شورای امنیت با پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس موافقت کردند.
براساس طرح مصر در این پیش نویس، بدون ذکر نام کشور یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند.
منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه