العرب: حمله اخیر حوثی ها یه پایتخت عربستان، پیغامی از ایران به همراه داشت

العرب نوشت: پرتاب موشک به ریاض بر این مساله تاکید می کند که حوثی ها در شرایط دشواری به سر می برند.

العرب: حمله اخیر حوثی ها یه پایتخت عربستان، پیغامی از ایران به همراه داشت

 

به گزارش ۸دی به نقل از انتخاب: العرب نوشت: پرتاب موشک به ریاض بر این مساله تاکید می کند که حوثی ها در شرایط دشواری به سر می برند.

این روزنامه در ادامه آورده است: به گفته منابعی در خلیج فارس، پرتاب موشک حوثی های یمن به سمت پایتخت سعودی، بیش از آنکه هدف نظامی مستقیمی داشته باشد، دربردارنده پیامهایی ایرانی است؛ چرا که حوثی ها به خوبی می دانستند که سعودیها مانع از رسیدن این موشک به هدف می شوند.

این منابع افزودند، ایران قصد دارد با پرتاب موشک از سوی یمن، به سمت ریاض، اشاره واضحی به این نکته داشته باشد که در صورتی که سعودیها فکر جنگ با ایران را داشته باشند، چنین چیزی(یعنی حمله موشکی) در انتظارشان است.

ائتلاف سعودی اخیرا در بیانیه ای گفته موشکهای ساخته شده در ایران تهدیدی برای امنیت ملی و بین المللی است و حوثی ها با استفاده از راههایی که برای کمک رسانی به یمنیها در نظر گرفته شده، اقدام به قاچاق موشکهای ایرانی به داخل یمن می کنند.

در همین رابطه، دولت امارات که یکی از اعضای اصلی ائتلاف عربی است، حملات حوثی ها را دلیلی برای ضرورت ادامه حمله نظامی در یمن می داند و انور قرقاش در حساب توییتری خود نوشت:« با پرتاب هر موشک ایرانی، توسط حوثی ها، علیه اهداف در عربستان، مشخص می شود که {عملیات} «طوفان قاطعیت» ضروری است».

این در حالی است که شرکت هواپیمایی امارات به نام«الاتحاد»، از تعلیق پروازهای خود به تهران خبر داده است و کارشناسان این اقدام را به منزله پاسخ مستقیمی به حمله موشکی به ریاض می دانند و معتقدند در آینده گامهای اقتصادی و تجاری بیشتری برای فشار بر ایران اتخاذ می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه