تصویب ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخشودگی وام های بانکی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در اصلاحیه بودجه برای بخشودگی سود و جرائم دیرکرد تسهیلات بانکی موافقت کردند.

تصویب ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخشودگی وام های بانکی

به گزارش ایرنا، هادی قوامی چهارشنبه شب در نشست برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: این میزان اعتبار برای بخشودگی سود و جرائم تسهیلات که به علت های غیر ارادی به بانک ها بازگشت داده نشده مصوب شده است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد تامین این اعتبار در اصلاح بودجه ارائه شد و نمایندگان با آن موافقت کردند.
وی افزود: بر این اساس تامین منابع برای بخشودگی وام های کمتر از یک میلیارد ریال و با اولویت پرداخت سود و جرائم تسهیلات کشاورزی، روستایی و حوادث غیر مترقبه مصوب شده است.
قوامی گفت: پیش بینی می شود با این میزان اعتبار، ۷۰۰ هزار پرونده بدهکاران به بانک ها تسویه شود.
وی با تاکید بر اینکه این اعتبار برای تسویه وام هایی است که به علت های غیر ارادی به بانک ها بازپرداخت نشده است گفت: سود و جریمه وام ها رقم بالایی شده است و وام گیرندگان توان پرداخت آن را ندارند و این ارقام به نوعی جزو مطالبات لاوصول بانک ها تلقی می شد.
وی گفت: با این اقدام بانک ها به نقدینگی دست پیدا می کنند و وام ها نیز تسویه می شود.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: از پایان سال ۹۵ تا کنون بیش از ۵۶۰ هزار پرونده بدهکاران بانکی با تامین اعتبار سود و جرائم، مختومه شده است
عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی افزود: ۳۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اصل پول ها به سیسم بانک بازگشت داده شده است و دولت سود این وام ها به مبلغ ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال را تامین کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه