گزارش؛

پیام نقش و رنگ “کودکان بی‌سرپرست” در رشت + تصاویر

نمایشگاه نقاشی کودکان بی‌سرپرست “ترنم امید” در خانه فرهنگ گیلان در رشت برپا شد.

پیام نقش و رنگ “کودکان بی‌سرپرست” در رشت + تصاویر

به گزارش۸دی؛ به نقل از  خبرگزاری تسنیم  نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان بی‌سرپرست مرکز “ترنم امید” تنها مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست ۳ تا ۶ سال استان گیلان در خانه فرهنگ گیلان در رشت برگزار شد.

در این نمایشگاه ۲۷ اثر نقاشی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرستی که در مرکز “ترنم امید” نگهداری می‌شوند به نمایش و فروش گذاشته شد.

با اینکه موضوع خاصی در نقاشی مد نظر برگزارکنندگان این نمایشگاه نبود اما در اکثر آثار می‌توان خانه و خانواده که  داشتن آن آرزو و رویای این کودکان معصوم است را مشاهده کرد.

آثاری با نگاه معصومانه و کودکانه سرشار از شور زندگی که تنها پیامش فراهم شدن آشیانه‌ای مملو از مهر و محبت است و آنان این نیاز را بی‌صدا در آثارشان با رنگ و نقش فریاد می‌زنند.

مسئول برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان “ترنم امید” در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: در این نمایشگاه که با هدف آشنایی مردم با مراکزی همچون “ترنم امید” که محل نگهداری ایتام است و جهت کمک به این کودکان برپا شد، ۲۷ اثر نقاشی به نمایش و فروش گذاشته شد.

دینا مجیدی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ اثر این کودکان توسط مردم مهربان و نیکوکار خریداری شده است گفت: قیمت مشخصی برای این آثار تعیین نشد و می‌خواستیم خیران در ازای کار خیر و کمک نقدی یک اثر هنری را خریداری کنند که خیرین در این کار مشارکت خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور بستگی به  نحوه زندگی کودکان امروز دارد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آینده زیبایی برای این کودکان رقم بخورد باید با پیوند میان هنر و زندگی در برطرف کردن مشکلات این کودکان بکوشیم.

گزارش از سارا ناصری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه