خبرنگار: ابوالفضل شکری
عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس درگفتگو با 8دی:

دولت می‌خواهد هم‌زمان فشار مالیاتی، یارانه‌ای و سوختی بر مردم تحمیل کند / یارانه ۳۵ میلیون نفر حذف می‌شود

عضو برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت می‌خواهد به‌طور هم‌زمان علاوه بر حذف یارانه ۳۵ میلیون نفر و افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی مالیات، قیمت سوخت را نیز ۵۰ درصد افزایش دهد.

دولت می‌خواهد هم‌زمان فشار مالیاتی، یارانه‌ای و سوختی بر مردم تحمیل کند / یارانه ۳۵ میلیون نفر حذف می‌شود

مهرداد لاهوتی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره بحث افزایش قیمت سوخت و حامل‌های انرژی اظهار داشت: چیزی که دولت تصمیم دارد افزایش قیمت سوخت است و براساس قانون قبلی دولت اجازه افزایش قیمت تا ۹۵ درصد فوب خلیج فارس را دارد و در این خصوص نیاز به اجازه مجلس ندارد.

وی افزود: دولت البته در این کار سهل‌انگاری کرده است و اگر هر سال ۵ درصد یا ۱۰ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را اعمال می‌کرد امروز مشکل افزایش ۵۰ درصدی قیمت سوخت را نداشتیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اعتقاد دارد که درآمد این افزایش قیمت را که ۱۷۵۰۰ میلیارد تومان است صرف ایجاد اشتغال خواهد کرد.

لاهوتی گفت: با توجه به اینکه امسال از ۷۵ میلیون نفر یارانه بگیر، ۳۵ میلیون نفر حذف می‌شوند و افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی مالیات را هم در بودجه داریم این سه فشار به‌صورت هم‌زمان برای مردم بسیار سخت خواهد بود و به نظر من به صلاح نیست که همه این‌ها را یکجا بر مردم تحمیل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره زلزله شب گذشته تهران اظهار داشت: زلزله امری طبیعی است که به دلیل فعال شدن گسل‌ها رخ می‌دهد.

لاهوتی ادامه داد: وقوع زلزله آثار مثبت و منفی دارد؛ اثر مثبت آن این است که اگر زلزله‌ها دیرتر به وقوع بپیوندند ممکن است زلزله شدیدتر در آینده رخ دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه مقابله با زلزله ایجاد آمادگی برای وقوع زلزله است که در این خصوص قوانین لازم تدوین شده است.

وی با تأکید بر اینکه ستادهای بحران که در کشور و استان‌ها وجود دارد باید در شهرستان‌ها نیز تشکیل شد ادامه داد: کار ستاد بحران فرماندهی عملیات مقابله با بحران است.

لاهوتی افزود: امسال به دولت پولی بابت بحران داده نمی‌شود اما این اجازه به دولت داده شده است که در صورت وقوع بحران تا سقف ۵ درصد از بودجه عمومی از محل ماده ۱۰ و ۱۲ از کل بودجه دستگاه‌ها را کسر و صرف مدیریت بحران کند.

نماینده مردم لنگرود در پایان اظهار کرد: امسال ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی علاوه بر تسهیلات و قوانین موجود برای اصلاح بافت‌های فرسوده اختصاص پیدا می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه