تلقی درست از دین باید در جامعه نهادینه شود/ جناح بندی های سیاسی و نگاه ابزاری به هنر و فرهنگ باید حذف شود

آیت الله رمضانی با بیان اینکه فرهنگ دینی مربوط به طیف خاصی از مردم نیست و دین باید در تمام فضاهای فرهنگی نقش ایفا کند اظهار کرد: تلقی درست از دین باید در جامعه نهادینه شود. کار سلبی در مقابل هجمه های فرهنگی باید با برنامه ریزی دقیق انجام شود.

تلقی درست از دین باید در جامعه نهادینه شود/ جناح بندی های سیاسی و نگاه ابزاری به هنر و فرهنگ باید حذف شود

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز، آیت‌الله رضا رمضانی‌گیلانی، در نشستی با خبرنگاران با اشاره به بیان اینکه توجه به اولویت ها و آسیب ها زمینه رشد برای نظام در همه زمینه ها را فراهم می کند اظهار کرد: ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر در دنیا مطرح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ایران در مقابل ابرقدرت های دنیا ایستاد و ایده و تئوری خود را تبیین کرد افزود: حکومت اسلامی ایران بر پایه مشارکت مردمی بنا شده است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه باید نسل جدید را با مفاهیم و ارزشها آشنا سازیم گفت: برای این امر باید افراد متخصص در استانها به عنوان مدیران ارشد حوزه فرهنگ قرار گیرند.

وی بهره گیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشاوره نخبگان و فرهیختگان حوزه فرهنگ را مورد تاکید قرارداد و افزود: باید فضای موجود را به فرصت تبدیل کرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه فرهنگ دینی مربوط به طیف خاصی از مردم نیست اظهار کرد: تلقی درست از دین باید در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه دین باید در تمام فضاهای فرهنگی نقش ایفا کند و با اشاره به جاذبه های ایجابی فرهنگ اسلامی اظهار کرد: کار سلبی در مقابل هجمه های فرهنگی باید با برنامه ریزی دقیق انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری توجه به مهندسی فرهنگ را ضروری خواند و ابراز کرد: مسیری که در حوزه فرهنگ طی می شود نیاز به راهکارهای دقیق دارد.

وی با اشاره تضاد و تعارض در رویکردهای حوزه فرهنگ گفت: امروز دنیا تشنه اسلام جامعی است که توسط ایران معرفی می شود.

باید باترفندها و راه های نفوذ دشمن در حوزه فرهنگ آشنا شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اسلام مردم و رهبری را سه رکن اصلی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: فعالیت های ایجابی فرهنگی یعنی معرفی غنی سیاست اقتصادی و فرهنگی از نظر اسلام است.

وی با اشاره به اینکه باید راهبردهای حقیقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مشخص شود، افزود: باید باترفندها و راه های نفوذ دشمن در حوزه فرهنگ آشنا شد.

آیت الله رمضانی باتاکید بر اینکه راه های نفوذ فرهنگی دشمن باید از ریشه بسته شود اظهار کرد: باید به طور منطقی و عقلانی برای این امر برنامه ریزی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بااین توضیح که در بحث اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت ها داخلی و خارجی با یک برنامه ریزی و چشم انداز دقیق مورد توجه قرار گیرد گفت: باید فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و مشارکت مردم اعتماد سازی صورت گیرد.

وی شناخت آسیبها و چالش ها در حوزه اقتصاد را مورد تاکید قراداد و گفت: برای رفع این مسائل باید متخصصان حوزه اقتصاد برنامه ریزی کنند.

رمضانی سهم مردم و دولت در تحقق اقتصادی مقاومتی را مهم برشمرد و اظهار کرد: هم دولت باید زمینه اعتماد سازی را فراهم کند و هم مردم باید مشارکت جدی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری حذف خرج های اضافه در برگزاری همایشها و جشنواره ها را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: در بحث الگوی مصرف باید سبک زندگی اسلامی با توجه به معیارهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه باید از خرج های هنگفت صرفنظر شود افزود: در الگوی مصرف مجموعه ای که به نظام مربوط می شوند باید پیشرو باشند.

ramezani

وی با اشاره به هم زمانی ایام فاطمیه با نوروز ،آداب مشتر ک بین نوروز و تعالیم اسلامی را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: صله رحم بهترین زمان تحقق را در نوروز دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با این توضیح که در نوروز عمل به آداب اسلامی  بسیار خوب است گفت: برای دوری از خرافاتی چون چهارشنبه آخر سال، در نوروز باید برنامه ریزی شود.

وی توجه به ۱۳ فروردین به عنوان روز طبیعت را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: اما برای عقاید خرافی در این روز باید رسانه ها بهتر عمل کنند.

برای دوری از خرافاتی چون چهارشنبه آخر سال، در نوروز باید برنامه ریزی شود.

آیت الله رمضانی حفظ حریم اهل بیت را در ایام نوروز مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: باید آگاهی و اطلاع رسانی دقیق در این خصوص صورت گیرد.وی فاطمه (س) را الگوی همه دختران، زنان و مادران و انسانهای دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اعتقادات قوی مردم در عین حال که به جنبه های مثبت نوروز توجه می کنند احترام و حرمت اهل بیت را نیز حفظ خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اجرای کنسرتها در استان گفت: عرصه هنر یک عرصه گسترده است و باید به شکل صحیح از آن بهره گرفت.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ تخصصی است خاطرنشان کرد: باید نگاه های غیر تخصصی به هنر تغییر کند.

اگر جوان ما به ارتباط بین دختر و پسر نیازمند است ما باید به آن شکل مشروع بدهیم و ازدواج آسان یکی از این راه ها است.

وی با اشاره حذف جناح بندی های سیاسی در فرهنگ اظهار کرد: همه باید دلسوزانه برای ترویج فرهنگ و هنر اقدام کنند.

وی استفاده درست از هنر را مورد تاکید قرارداد و افزود: نگاه ابزاری به هنر باید حذف شود.

وی با اشاره به آمار دل مردگی و اضطراب در کشورهای دیگر با دلیل ایجاد نشاط کاذب اظهار کرد: نباید بی بند باری جز مقوله فرهنگ قراردهیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما می خواهیم به جوانان نشاط حقیقی را بیاموزیم افزود: ما به دنبال تامین نیازهای پنداری و خیالی جوانان نیستیم.

وی تامین نیازهای واقعی جوانان را مورد تاکید قرارداد و افزود: به طور مثال اگر جوان ما به ارتباط بین دختر و پسر نیازمند است ما باید به آن شکل مشروع بدهیم و ازدواج آسان یکی از این راه ها است.

وی ورود جناح بندی های فرهنگی به هنر را خیانت دانست و افزود: از هنر تنها باید برای ترویج روحیه نشاط در بین مردم با رعایت ارزش های اسلامی استفاده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
تارود
http://tarood.ir/%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%9F/
در حاشیه