حجامت بهتر است یا خون دادن

حجامت و اهدای خون دو روش مفید جهت مراقبت از سلامت بدن می باشند اما ممکن است برای شما نیزاین سوال پیش آمده باشد که حجامت مفید تر است یا خون دادن؟

حجامت بهتر است یا خون دادن

 

به گزارش ۸دی، حجامت و اهدای خون دو روش مفید جهت مراقبت از سلامت بدن می باشند اما ممکن است برای شما نیزاین سوال پیش آمده باشد که حجامت مفید تر است یا خون دادن؟حجامت و اهدای خون دو روش مفید جهت مراقبت از سلامت بدن می باشند اما ممکن است برای شما نیزاین سوال پیش آمده باشد که حجامت مفید تر است یا خون دادن؟


حجامت و اهدای خون دو روش مفید جهت مراقبت از سلامت بدن می باشند اما ممکن است برای شما نیزاین سوال پیش آمده باشد که حجامت مفید تر است یا خون دادن؟ جواب این سوال را در توضیحات یک متخصص پیدا کنید

اهدای خون

اگر تاکنون جهت اهدای خون به پایگاه های انتقال خون رفته باشید مطمئنا شرایط اهدا را نیز خوانده اید. در این شرایط، علاوه بر عدم ابتلا به پرفشاری خون و امراض خطرناک به شرط حجامت نداشتن هم اشاره شده است. سوال اینست که حجامت چه فرقی با اهدا خون دارد؟

طبق بررسی های پزشکی، اهدای خون مفیدتر از حجامت است. در قدیم الایام خون دادن امکانپدیر نبوده است و برای بیرون آوردن خون های آلوده این کار توصیه شده بود.

فواید اهدای خون

اهدای خون یا حجامت کدام مفیدتر است؟

باید قبول کرد با توجه به تائید اهدای خون در علم امروزی، می توانید به جای حجامت، خون اهدا کنید کسانی که رشته تحصیلی آن ها علوم تجربی است، اطلاع دارند که در سیستم گردش خون، تمامی خون هایی که در سراسر بدن گردش می کنند یکی است. اما در این باره برخی معتقدند که خون کمر از دیگر نقاط بدن آلوده تر است و با کمک حجامت باید از بدن خارج شود؛ در صورتی که انتقال خون از سیاه رگ صورت می گیرد و بدن خون کثیفی ندارد.

خون نواحی مختلف بدن تفاوتی ندارد و به جای حجامت و برداشتن خون از کمر به آسانی می تواند خون خود را اهدا کنید که آثار و برکات فراوانی نیز دارد؛ چون در حجامت خون در محیط استرلیزه و اتاق جراحی از بدن کشیده نمی شود و می تواند آلودگی هایی دربر داشته باشد، همچنین خون خارج شده بیرون ریخته می شود و فایده ای برای اطرافیان و بیماران و نیازمندان به خون ندارد.

فواید اهدای خون

به مرور زمان باید پابه پای علم وارد شد، حتما در گذشته انتقال خونی انجام نشده که حجامت انجام شده است. باید طبق شرایط روز و با دانش روز حرکت کرد در این مسیر انتقال خون، حجامت را کنار میزند.

مشاور مدیرعامل در امور بانوان در سازمان انتقال خون گفت: حجامت باید در اتاق جراحی صورت بگیرد که این امر در شرایط کنونی صورت نمی گیرد، تمامی خراشه هایی که بر پوست ایجاد می شود باید ضدعفونی باشد.

خون هایی که کاربردی ندارند توسط انتقال خون با کیسه های مخصوص بسته بندی شده و در نهایت در محیطی استریل از بین خواهند رفت. کسانی که مبتلا به بیماری هایی خاصی هستند و قادر به اهدای خون نیستند، باید این گونه خون خود را از بدنشان خارج کنند.

مزایای  حجامت

برای حجامت از مراجع علمی سوال کنید تا این دید را نداشته باشید که ما در انتقال خون با حجامت مخالفیم. باید بدانید که این مساله از نظر علمی نیز تایید شده است.

وی در آخر در مورد برخی از ویژگی های افراد اهدا کننده خون گفت: اگر سازمان انتقال خون در این زمینه سخت گیر است برای حفظ سلامت افراد خون دهنده و خون گیرنده است.

تاثیرات درمانی حجامت هیچ وقت با خون دادن قابل مقایسه نیست. در برنامه ای پژوهشی که در پایتخت تهران انجام شد، در مقایسه فاکتورهای بیوشیمی درون خون های اهدایی با خون حجامت، تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد. به گونه ای که تنها میزان کلسترول خون حجامت، ۵/۲ برابر بیشتر از خون ورید می باشد.

بنابراین برای کم شدن میزان کلسترول خون، تنها حجامت کردن مفید است. علاوه براین با بررسی سم موجود در خون حجامت با سم خون وریدی ثابت شد که سم موجود در خون حجامت ۲۳ برابر سم خون وریدی می باشد. به همین دلیل با توجه به فراوانی مسمومیت‌های غذایی و شیمیایی، آلرژیک و تنفسی که در زندگی های شهری رواج دارد، حجامت مناسبت ترین گزینه برای مقابله با بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند باشد.

ابوعلی سینا معتقد است صفرا و سودا از راه حجامت قابل دفع هستند. حجامت در زمینه  بیمارهای هایپرلیپیدمی (چربی خون بالا)، امراض قندی غیروابسته به انسولین، کاهش دردهای عضلانی، رفع سردردهای عصبی و میگرنی، درمان بیماری‌های پوستی مثل آکنه، رفع پسوریازیس، آلرژی‌های غذایی و دارویی، غذایی، فصلی، اعتیادبه مواد مخدر، امراض مربوط به انسدادی عروق کرونر، مشکلات پس از یائسگی، دردهای قاعدگی و بعضی بیماری‌های عفونی، هورمونی و غدد موثر است..

بیشترین کاربرد انواع حجامت پس از بیماری‌هاست و با مکانیسم ویژه باعث تنظیم و مدیریت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع بیماری هاست.

چه افرادی نباید حجامت کنند؟

این افراد باید از حجامت خودداری کنند.

  1. کسانی که با تعریف طب اسلامی و طب سنتی مبتلا به غلبه شدید بلغم هستند.
  2. اطفال و نوزادان شیر خوار تا تا چهار ماهه
  3. زنان باردارتا ماه چهارم حاملگی
  4. زنان در دوران عادت ماهیانه
  5. افراد مبتلا به کاهش  پلاکت خون
  6. کسانی  که به اختلال در فشار خون دچارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه