رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان تشریح کرد؛

جزئیات بودجه سال ۹۷ گیلان / ۲ هزار و ۸۱ میلیارد تومان سهم استان از بودجه کل کشور

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه گیلان گفت: سهم گیلان از بودجه سال ۹۷، دو هزار و ۸۱ میلیارد تومان خواهد بود.

جزئیات بودجه سال ۹۷ گیلان / ۲ هزار و ۸۱ میلیارد تومان سهم استان از بودجه کل کشور

به گزارش ۸دی، محمدعلی (کیوان) محمدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران گیلان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ضمن تشریح بودجه ۹۷ گیلان اظهار داشت: بودجه ۹۷ اولین بودجه از برنامه ششم توسعه است که به مجلس تقدیم شد.

وی با بیان اینکه تقدیم به موقع بودجه به مجلس از نکات برجسته دولت دوازدهم است، افزود: بودجه سال ۹۷ نخستین بودجه‌ای است که برای اولین بار برای نقد و بررسی منتشر شده، در دست همگان قرار گرفته و شفاف می‌باشد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه گیلان با تأکید بر اینکه بودجه ۹۷ با مبنای رفع فقر و تحقق وعده‌های رئیس جمهور تنظیم شده است گفت: تعیین بودجه در سال بعد بر اساس عملکرد تنظیم شده و به صورت واقعی تعریف شده و از سیستم بودجه‌ریزی سنتی گذشته خارج شده است.

محمدی با اعلام اینکه بودجه ۹۷ جراحی بزرگی در راستای توسعه اقتصاد است، گفت: باید به کمک اصحاب رسانه، نظام بودجه به مردم تشریح شود تا شاهد شکوفایی اقتصادی شویم.

وی با بیان اینکه بسیاری از جداول در بودجه ۹۷ کاهش یافته است اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ با مشکل کمتری رو برو بوده و تلاش شده تا نرخ ارز در آن یکسان باشد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان با بیان اینکه تجارت جایگزین سیاست‌ها در بودجه ۹۷ است، گفت: درآمدهای ما در سال ۹۷ بر اساس بودجه‌بندی ۶.۷ درصد افزایش یافته است.

محمدی با بیان اینکه نمی‌توان در مالیات‌گیری به مردم فشار آورد، افزود: دولت تلاش نکرده تا فشار بر مردم با مالیات‌گیری بیاورد و این میراثی است که از گذشته به یادگار مانده است.

وی با اشاره به حذف یارانه‌ها در بودجه ۹۷ گفت: ما امروز با کسانی مواجه هستیم که بدون نیاز به یارانه از سوبسید مالی استفاده می‌کنند و بسیاری از مردم از عدالت اقتصادی دور مانده‌اند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان گفت: دولت تنها ۳۲ درصد از سهم بودجه را در اختیار دارد و باید کشور را اداره کند.

محمدی با بیان اینکه باید میزان بودجه عمرانی در کشور افزایش پیدا کند، گفت: در کشورهای توسعه‌یافته نسبت بودجه عمرانی بیش از بودجه جاری است اما این موضوع در بودجه ما برعکس بوده و از نقاط ضعف بودجه‌ریزی در لایحه بودجه ۹۷ است.

وی افزود: در بودجه‌ریزی عملیاتی، دولت دوازدهم تلاش کرده لسا تا فاصله بودجه مصوب با بودجه تخصیص‌یافته نزدیک‌تر شود.

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته تاکنون تخصیص بودجه حدود ۵۰ درصد بود، گفت: تخصیص بودجه در سال ۹۷، ۶۳ درصد بوده و حدود ۱۳ درصد کاهش فاصله بین بودجه تخصیص و مصوب را شاهد هستیم.

رئیس مدیریت سازمان مدیریت برنامه و بودجه گیلان خاطرنشان کرد: سهم گیلان از بودجه سال ۹۷، دو هزار و ۸۱ میلیارد تومان خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه در چهار ردیف اصلی بودجه ۶۳ درصد تخصیص در سال ۹۶ داشته‌ایم، گفت: امیدواریم اگر روند فعلی در بودجه ۹۶ ادامه پیدا کند، روند تخصیص بودجه در سال ۹۷ بودجه صعودی باشد.

وی با بیان اینکه بودجه‌ریزی به همه دستگاه‌های اجرایی از جمله سیاست خارجی و اقتصادی ارتباط دارد، گفت: انتظار می‌رود دولت برنامه‌ریزی صحیحی در بودجه‌ریزی داشته باشد تا دچار کسری بودجه نشویم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت به مجلس در حوزه اشتغال بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم سهم اشتغال از بودجه کل را تدوین کنیم.

محمدی افزود: ۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور برای کاهش فقر در بودجه پیش‌بینی‌شده و در تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۷، ۶۷۴ هزار میلیارد تومان برای بودجه اشتغال سهم گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه دولت زیرساخت‌ها را برای حضور بخش خصوصی فراهم کرده است، گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری بخش خارجی در بودجه پیش بینی شده و امیدواریم با ورود بخش خصوصی خلأهای موجد پر شود.

رئیس مدیریت سازمان برنامه‌وبودجه گیلان با تأکید بر اینکه شرط توسعه اقتصاد در کشور، ورود سرمایه‌گذار خارجی و داخلی است، بیان کرد: کوچک‌سازی بدون بسیارسازی، بحران اجتماعی می‌آفریند و موجب نارضایتی مردم می‌شود.

محمدی با بیان اینکه برجام مهم‌ترین دستاورد پس از انقلاب اسلامی محسوب نمی‌شود، گفت: برجام قراردادی همچون سایر قراردادها بوده و تلاش شده تا بیشترین امتیاز را از طرفین گرفته شود که با بدعهدی‌های ترامپ مواجه شده است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، گفت: ایران زیر میز برجام نمی‌زند اما برجام در نظام بودجه‌ریزی اثر خواهد گذاشت.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه گیلان با اشاره به حذف ۳۰ میلیونی یارانه بگیر گفت: حذف ۳۰ میلیون نفر از یارانه بگیران دست ساخته رسانه‌ها است چون اطلاعات دقیقی از وضعیت دهک‌های کشور وجود ندارد و بسیاری از مدیران دولتی هم یارانه دریافت می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه