سامسونگ رسما از گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس رونمایی کرد

سامسونگ رسما از گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس رونمایی کرد. این دو مدل گوشی در واقع نسل بعدی هندست‌های گلکسی A5 2017 و گلکسی A7 2017 به‌شمار می‌آیند؛

سامسونگ رسما از گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس رونمایی کرد

 

به گزارش ۸دی، سامسونگ رسما از گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس رونمایی کرد. این دو مدل گوشی در واقع نسل بعدی هندست‌های گلکسی A5 2017 و گلکسی A7 2017 به‌شمار می‌آیند؛ اما طرح جدید نام‌گذاری شرکت سامسونگ این موضوع را پنهان می‌کند. این دو اسمارت‌فون در مقایسه با گوشی‌های پیش از خود، شباهت بیشتری به هندست‌های سری S سامسونگ دارند و حتی دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی نیز هستند.

برای نخستین بار در بخش جلویی دستگاه شاهد حضور دوربین سلفی دوگانه سامسونگ با ۲ سنسور ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی هستیم. ویژگی فوکوس زنده به شما امکان می‌دهد تا بین تمرکز بر روی سوژه‌های پس‌زمینه یا مات کردن آن‌ها با حالت بوکه نرم، یکی را انتخاب کنید. به منظور ارائه افکت‌های موردنظر شما، گوشی به‌صورت روان میان دو دوربین جلویی سوییچ می‌کند.

دوربین اصلی دستگاه به‌روزرسانی شده و از سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 که قادر به دریافت نور بیشتری است، استفاده می‌کند. تثبیت‌کننده دیجیتالی به‌منظور افزایش ثبات ویدیوها به‌کار گرفته می‌شود؛ در حالی‌که حالت Hyperlapse به تحقق پدیده‌هایی که تنها در ذهن متبادر می‌شوند، کمک خواهد کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، گوشی‌های گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس از طراحی نمایشگر بدون مرز اسمارت‌فون‌های سری S بهره برده‌اند. این نمایشگر دارای نسبت ابعاد ۱۸.۵:۹ و خمیده است. اما در مورد رزولوشن چنین موضوعی صادق نیست و این ۲ گجت از پنل‌هایی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده می‌کنند که البته هنوز برای مبدل نمودن این دو اسمارت‌فون به عنوان اولین گوشی‌های سری A با قابلیت پشتیبانی از هدست واقعیت‌مجازی Gear VR کفایت خواهد کرد.

گوشی کوچک‌تر گلکسی A8 نمایشگری ۵.۶ اینچی دارد؛ در حالی‌که گلکسی A8 پلاس مجهز به صفحه نمایشی ۶ اینچی است. گوشی گلکسی S8 با نمایشگری ۵.۸ اینچی از نظر ابعاد صفحه نمایش در میان این دو مدل قرار می‌گیرد. مجددا بایستی عنوان کرد که دو گجت مذکور در واقع دنباله گوشی‌های گلکسی A5 و گلکسی A7 از سال گذشته هستند و دنباله‌ای از گجت گلکسی A8 اصلی نخواهند بود.

ظرفیت باتری این مدل‌ها به‌ترتیب برابر با ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر بوده و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کنند. از دیگر ویژگی این دو محصول می‌توان به استاندارد IP68 اشاره کرد که مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس با سیستم‌عامل اندروید ۷.۱ نوقا وارد بازار می‌شوند که برای گجتی که در اوایل ژانویه سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود، کمی ناامیدکننده خواهد بود. انتظار می‌رود که گلکسی A8 قیمتی نزدیک به ۴۹۹ یورو و گلکسی A8 پلاس هزینه‌ای معادل با ۵۹۹ دلار از کاربر طلب کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه