به گزارش ۸دی، علی شمخانی در خلال سفر به کردستان با حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سنندج در خصوص آخرین وضعیت پرونده حصر گفت: «تصمیم اتخاذ شده در خصوص ایجاد گشایش در وضعیت آقایان کروبی ، موسوی وخانم رهنورد به صورت تدریجی در حال انجام است». شمخانی با اشاره به برخی اظهار نظرها و موضع گیریهایی که با اغراض سیاسی و جناحی در خصوص این پرونده انجام می شود افزود: «به طور قطع فضاسازی‌های رسانه ای کمکی به این روند نخواهد کرد و مراجع مسئول بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این پرونده را مدیریت خواهند کرد».

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق که به درخواست دولتهای قانونی این کشورها انجام شده است، گفت:« هزینه تامین امنیت مثال زدنی است که امروز مردم کشورما از آن بهره مند هستند». وی اضافه کرد: «هزینه‌های انجام شده از سوی ایران در مقابل سرمایه گذاری چند صد میلیارد دلاری دشمنان نظام اسلامی برای نا امن کردن کشور ما پول خرد هم به حساب نمی آید». شمخانی گفت: «اگر این هزینه های مادی و معنوی را نمی کردیم امروز برای امنیت ما آمریکا، داعش و تروریست ها تصمیم میگرفتند».

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص موضع جمهوری اسلامی در قبال فشارهای خارجی برای محدود سازی توانمندیهای دفاعی به ویژه ظرفیتهای موشکی کشور گفت: «این اقدامات که با رویکرد تضعیف اقتدار جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، سابقه ای طولانی داشته و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر موازنه قدرت در منطقه با قالبهای مختلف چون تحمیل جنگ، تحریم اقتصادی وبه کار گیری عناصر تروریست برای خرابکاری وایجاد ناامنی در کشوردنبال شده است».

وی با تبیین سه مولفه قدرت ایران یعنی شامل موقعیت ژئوپولیتیک، مولفه تمدنی وتاریخی وظرفیتهای دینی و انقلابی تصریح کرد: «مجموعه اقدامات دشمن برای تضعیف مولفه های قدرت جمهوری اسلامی و درگیر نمودن کشور در موضوعات داخلی برای جلوگیری از ایفای نقش فعال ایران در مقابله با سیاستهای مخرب نظام سلطه در منطقه صورت می پذیرد».

شمخانی خاطرنشان ساخت: «امروز توان دفاعی و به ویژه قدرت موشکی بومی ایران که دستاورد تجربیات سالهای دفاع مقدس است نه تنها قابل تضعیف نمی باشد بلکه بدلیل ماهیت ملی آن قابل محدود سازی نیز نبوده و برنامه های مبتنی بر ارتقاء ظرفیتهای دفاعی کشور برای مقابله با تهدیدات بدون توجه به فشارهای خارجی و به عنوان یک ضرورت در حوزه امنیت ملی با قدرت ادامه خواهد یافت». دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره آخرین وضعیت دیپلمات‌های مفقود شده ایران در لبنان ضمن تقبیح برخی شایعات کذب مطرح شده در فضای مجازی در مورد اختلافات میان وی و حاج احمد متوسلیان گفت: «در طول ۳۵ سال گذشته اقدامات گسترده ای به صورت پنهان و آشکار برای روشن شدن وضعیت این عزیزان صورت گرفته اما علی رغم قطعیت نقش رژیم صهیونیستی و عوامل وابسته به آن درربایش دیپلماتهای ایرانی هنوز امکان تعیین تکلیف قطعی وضعیت آنان حاصل نشده است».

منبع:ایسنا