خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد؛

پیشرفت ۹۷ درصدی راه‌آهن رشت – قزوین در زیرسازی / کنارگذرهای پره سر و لنگرود تا پایان سال افتتاح می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: پروژه راه‌آهن رشت – قزوین در بخش زیرسازی تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با همین شتاب وعده آقای نوبخت درباره این پروژه محقق خواهد شد.

پیشرفت ۹۷ درصدی راه‌آهن رشت – قزوین در زیرسازی / کنارگذرهای پره سر و لنگرود تا پایان سال افتتاح می‌شوند

علی خاوری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رشت درباره آخرین وضعیت راه‌آهن رشت-قزوین اظهار داشت: پیشرفت این پروژه خوب است و از ۱۶۴ کیلومتر هم‌اکنون ۱۴۸ کیلومتر ریل‌گذاری شده است و هم‌اکنون تا جایی که امکان دارد ریل‌گذاری ادامه پیدا می‌کند و فقط سه گره بود که حل شده است و امیدواریم با همین شتابی که انجام می‌شود امیدواریم وعده آقای نوبخت محقق شود.

وی درباره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه نیز افزود: پروژه راه‌آهن رشت – قزوین در بخش زیرسازی تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال ۳۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه علی‌رغم مطالبات قابل توجه پیمانکار پروژه شلمان – املش، این پروژه همچنان در حال انجام است گفت: این پروژه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ریالی دارد اما مشکل مصالح در شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: شهرستان املش به لحاظ آسفالت راه روستایی از دیگر شهرستان‌ها تا ۴ درصد عقب است اما با توجه به مشکلات ایجاد شده در برداشت مصالح این عقب‌ماندگی بیشتر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ما امسال ۳۰ کیلومتر تعهد آسفالت داریم که ۱۴ کیلومتر انجام شده است و برای مابقی هم اعلام آمادگی کردیم که به شرط تأمین مصالح انجام خواهد شد.

خاوری با بیان اینکه از شهرداران خواستیم که به قوانین توجه کنند ادامه داد: متأسفانه در سال ۹۵ بالای ۹۹ درصد پروانه‌های صادره توسط شهرداری برخلاف قوانین صادر شده است که در همین خصوص به مرجع قضایی و تخلفات اداری این موضوع را اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سهم قیر رایگان امسال گیلان ۱۸ هزار و ۵۰ تن بوده است اظهار کرد: این قیر سهم شهرداری‌ها، راه روستایی و بنیاد مسکن بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: در آسفالت راه روستایی برای امسال سقف ۳۵۰ کیلومتر را برای استان تعیین کردیم که تا الآن ۲۷۵ کیلومتر را انجام داده‌ایم و امیدواریم با توجه وضعیت جوی بتوانیم مابقی را هم به اتمام برسانیم.

خاوری درباره کنارگذر لنگرود نیز اظهار کرد: یک لاین کنار گذار هم‌اکنون زیر بار است و لاین دوم دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است و امیدواریم تا قبل از سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی درباره کنارگذر پره سر رضوانشهر نیز افزود: این پروژه نیز تا دهه فجر تقدیم مردم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درباره اعتبارات استان نیز گفت: اعتبارات ابلاغی امسال برای گیلان به‌جز اعتبارات ملی نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان است.

خاوری درباره مسکن مهر استان نیز گفت: در گیلان از ۵۱۳۷۰ واحد مسکن مهر تنها ۵۱۰۰ واحد باقی مانده است که ۳۵۰۰ واحد آن تعاونی است و ۱۶۰۰ واحد سه‌جانبه است و امیدواریم تا سال مالی امسال یعنی تیرماه ۹۷ پرونده مسکن مهر گیلان را ببندیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه