جزئیات افزایش حقوق نمایندگان در سال جاری؛

افزایش حقوق نمایندگان به ۷ میلیون /حداکثر بودجه ماهانه دفتر یک نماینده مجلس بین ۲۰ تا ۲۳ میلیون تومان

حقوق دریافتی نمایندگان از حدود بیش از ۵ میلیون از ابتدای امسال به حدود ۷ میلیون افزایش پیدا کرده است و تعیین افزایش ۷۰ درصدی حقوق به ۱۰ میلیون برای نمایندگان صحت ندارد.

افزایش حقوق نمایندگان به ۷ میلیون /حداکثر بودجه ماهانه دفتر یک نماینده مجلس بین ۲۰ تا ۲۳ میلیون تومان

به گزارش ۸دی؛ به نقل از رجانیوز: روز گذشته خبری مبنی بر توافق کمیته بودجه نویسی مجلس بر  افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان در فضای مجازی منتشر شد؛ در این خبر تصریح شده است که حقوق نمایندگان مجلس از ۵میلیون و هشتصد هزار تومان به ۱۰ میلیون و هزینه های جاری دفاتر آنها ۱۰ تا ۱۵ افزایش خواهد یافت.

 

در همین راستا، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رجانیوز گفت: هر نماینده مجلس دو حساب درارتباط با شغلش دارد؛ یک حساب، حساب شخصی است که دریافتی فعلی ما حدود ۷ میلیون تومان است و حسابی دیگر که  حقوقی  و مربوط به دفاتر نمایندگی است و قانونا حق تصرف شخصی در آن ندارد.

 

حاجی دلیگانی در توضیح حقوق دریافتی نمایندگان گفت: حقوق دریافتی نمایندگان از حدود بیش از ۵ میلیون از ابتدای امسال به حدود ۷ میلیون افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: افزایش بودجه دفاتر نیز طبق قانون و مطابق افزایش حقوق سایر کارکنان دولت، ۱۰ درصد از ابتدای امسال افزایش پیدا کرده است. این هزینه ها شامل هزینه های جاری دفتر های نمایندگان شامل حقوق کارکنان دفاتر، اجاره دفتر،آب، برق،گاز، تلفن و سایر هزینه های مازاد بر حقوق شخصی آنهاست که با تعداد فرمانداری های حوزه های انتخابیه خود متناسب است.

 

نماینده شاهین شهر در خصوص جدول منتشره در فضای مجازی که به تفکیک از بودجه اختصاص یافته شده به بخش های دفاتر نمایندگان از جمله هزینه دفتر نمایندگی در تهران و حوزه انتخابیه، هزینه پرواز های داخلی به شهر های محل نمایندگی،هزینه تیم حفاظت و کارکنان دفتری،خودرو، راننده و … خبر داده بود عنوان کرد: من این جدول را ندیدم اما اولا هزینه های مربوط به دفاتر ربطی به حقوق شخصی نمایندگان ندارد و مربوط به جایگاه حقوقی آنهاست و همچنین حداکثر آن مبلغی در حدود ۲۰ تا ۲۳ میلیون تومان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه