واکنش اعراب به انیمیشن عربستانی درباره حمله به ایران + عکس

انتشار ویدئویی انیمیشنی که در آن ارتش عربستان به سرعت با حمله به زیر‌ساخت‌های ایران و نابودی آنها، تهران را فتح می‌کند، با تمسخر و انتقاد کاربران عرب در فضای مجازی روبه‌رو شد.

واکنش اعراب به انیمیشن عربستانی درباره حمله به ایران + عکس

به گزارش ۸دی به نقل از روزنامه جوان نوشت: انتشار ویدئویی انیمیشنی که در آن ارتش عربستان به سرعت با حمله به زیر‌ساخت‌های ایران و نابودی آنها، تهران را فتح می‌کند، با تمسخر و انتقاد کاربران عرب در فضای مجازی روبه‌رو شد.

روزنامه «الریاض» وابسته به خاندان سعودی که پیش از این نیز با انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز و نژاد‌پرستانه به نظام اسلامی و مردم ایران حمله کرده بود، این‌بار با انتشار یک انیمیشن ویدئویی پنج دقیقه‌ای، اوج آرزوهای کودکانه آل‌سعود و ولیعهد این کشور علیه کشورمان را به تصویر کشید. روزنامه الریاض مدعی است این ویدئو با نام «بازدارندگی عربستان» کار جوانان سعودی است و آن را از یک حساب توئیتر برداشته است. این روزنامه مدعی است، ویدئوی حمله عربستان به ایران حاوی اطلاعات مهمی درباره سیستم بازدارندگی عربستان در زمین، آسمان و دریاست. الریاض در تمجید از این ویدئو آن را نشان‌دهنده بخشی از عملیات واقعی! نامیده است.

1396092609381277312805844

این ویدئو که کیفیت تولید آن چیزی بیشتر از کلیپ‌های آماتوری نیست، با جمله‌ای از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شروع می شود که تهدید می‌کند جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند. داستان کلیپ نیز از آنجایی آغاز می‌شود که یک کشتی پشتیبانی نیروی دریایی سعودی در آنچه یک عملیات انسان‌دوستانه نامیده می‌شود، از سوی یک ناو ایرانی که شباهت زیادی به ناو جمکران دارد و تعداد زیادی قایق‌های تندرو با پرچم سپاه پاسداران، مورد حمله قرار می‌گیرد. ناو سعودی کمک می‌خواهد و در عرض چند لحظه، ناو جنگی سعودی با حمله‌ای سنگین همه قایق‌های تندرو ایرانی را منهدم می‌کند.

139609260938355412805854ناو سعودی گزارش موفقیت خود را به اتاق فرماندهی ارتش سعودی که محمد بن سلمان در آن مستقر است، می دهد. در این حین افسران حاضر در اتاق جنگ به محمد بن سلمان خبر می‌دهند ایران موشکی را به سمت سعودی شلیک کرده‌است. با دستور ولیعهد سعودی سیستم دفاع موشکی پاتریوت فعال‌شده و موشک ایرانی را در آسمان نابود می‌کند. این‌بار نوبت به ارتش سعودی می‌رسد که تلافی کند. با دستور ولیعهد، هواپیماهای جنگی F15 به پرواز درآمده و با هدایت هواپیماهای جاسوسی آواکس، به سمت ایران حرکت می‌کنند.

محمد بن سلمان دستور شلیک موشک های دور‌برد به سمت نیروگاه هسته‌ای بوشهر و یک پایگاه نیروی هوایی سپاه را می دهد و موشک ها به دقت تمامی زیر‌ساخت‌ها را از بین می‌برند. این ویدئو در سایت روزنامه الریاض و همچنین شبکه الجزیره قطر با کامنت‌های هجو‌گونه کاربران عرب مواجه شده ‌است. یکی از مخاطبان الجزیره در کامنتی با تشبیه ولیعهد سعودی به یک کودک نوشته است: «وقتی این کارها را می‌بینید، می‌دانید که پشت آنها کودکی است که از زندگی چیزی نمی‌داند، بلند شوید‌، جرئت کنید و دست خود را از روی زمین بردارید تا پاسخ آنها را ببینید.‌»

1396092609370446012805824

این کاربر با اشاره به بمباران‌های بی‌نتیجه یمن از سوی عربستان یادآور می‌شود که عربستان در مقابل حوثی‌هایی که فقط سلاح سبک دارند، شکست خورده است! کاربر دیگری نوشته این کار برای عربستان دستاورد بزرگی است و می‌تواند روحیه مردم را باز‌گرداند! وی از سعودی‌ها خواسته از این بازی‌ها برای آزادی فلسطین از اشغال اسرائیل نیز بسازد. کاربر دیگر، عربستان را مستعمره امریکا معرفی کرده و دیگری آن را نشان‌دهنده نادانی ولیعهد عربستان دانسته‌است که قبل از مشورت سراغ جنگ می‌رود. یکی دیگر از کامنت‌گذاران یادآور شده که عربستان باید چند میلیون سرباز به استخدام در‌آورد و از امریکا میلیاردها دلار اسلحه بخرد،‌ در حالی اکنون در جنگ سوریه بازنده است! شخص دیگری نوشته: عربستان بعد از شکست‌های متعدد در حالی که به ترکیه و قطر غبطه می‌خورد، این فیلم را ساخته تا روحیه بگیرد! یک کاربر سعودی نیز نوشته کار بسیار ضعیفی است و هرگز ارزش انتشار ندارد. کاربر سعودی دیگری نیز خواستار آزادی بیت‌المقدس به جای تهران شده است و نوشته ما خواهان جنگ با صهیونیست‌ها هستیم.
1396092609374388212805834

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه