خبرنگار: ابوالفضل شکری
فرماندار املش:

مردم گیلان در ۸ دی مقابل انحرافات سیاسی ایستادند

فرماندار املش با بیان اینکه حماسه هشتم و نهم دی منجر به بصیرت سیاسی ملت شد گفت: مردم گیلان در هشتم دی مقابل انحرافات سیاسی در کشور ایستادند.

مردم گیلان در ۸ دی مقابل انحرافات سیاسی ایستادند

به گزارش ۸دی، یونس محمودی صبح امروز در نشست هماهنگی مراسم گرامیداشت حماسه هشتم و نهم دی‌ماه در فرمانداری املش اظهار داشت: عدم تمکین به ولایت فقیه ممکن است موجب تزلزل در اصول و مبانی فکری و فرهنگی و اجتماعی شود.

وی افزود: یکی از پیامدهای مثبت حماسه نهم دی پذیرش اصل ولایت فقیه است که منجر به وفاق و همدلی و همسویی ملت در جهت جلوگیری از هر گونه انحراف سیاسی و اعتقادی ملت با رهبری نظام شد.

فرماندار املش گفت: پیامد دیگر حماسه نهم دی آگاه‌سازی و افزایش طمأنینه قلبی و بصیرت اعتقادی و سیاسی ملت در قبال دشمنان داخلی و خارجی بود.

محمودی ادامه داد: ما معتقدیم همه آن‌هایی که چه به عمد و چه به سهو دچار اشتباهاتی شدند بار دیگر می‌توانیم آن‌ها را به آغوش بگیریم.

وی تأکید کرد: دشمن درصدد است همیشه با ایجاد شرارت‌های عمومی در ایام سال بویژه در نهم دی جوانان ما را از اصول مهم آن‌ها منحرف کنند اما هوشیاری و بیداری و التزام عملی جوانان مؤمن و ملت مبارز و آگاه ایران در همراهی با رهبر انقلاب اسلامی ثابت کرده است که دسایس استکبار باید در نطفه خفه شود.

فرماندار رودسر با بیان اینکه تنبه اولین وظیفه مسلمانان است گفت: طلحه و زبیر هم با ایجاد تکاثر و ثروت‌اندوزی درصدد به انحراف کشاندن ملت‌های اسلامی در عراق بودند اما امیرالمؤمنین حتی در جنگ جمل و پس از کشتن آن‌ها بالای قبر آن‌ها گریه می‌کند و این گریه برای آن‌هایی بود که اسلام حقیقی را درک نکردند و مظهر صلح و دوستی نبودند.

محمودی افزود: مردم گیلان در هشتم دی مقابل انحرافات سیاسی ایستادند اما دین اسلام دین سهله و سمحه است و این به معنی این نیست که ما اهل تساهل و تسامح است. برخی می‌گویند چون اسلام دین سهله و سمحه است پس مثل انجمن حجتیه بنشینیم. این معنی سهله و سمحه نیست.

وی ادامه داد: دین سهله و سمحه یعنی دینی که بر مردم آسان گرفته است و پیرمردها و پیرزن‌ها لازم نیست روزه بگیرند و همچنین کسانی که بیماری‌های گوارشی دارند لازم نیست روزه بگیرند. اسلام بهترین استدلالات دینی و اخروی را فراهم کرده است و هیچ عملی در اسلام بدون پذیرش اصل ولایت ممکن و متصور نیست.

فرماندار املش گفت: هر چقدر پل، مدرسه و جاده بسازیم ولی به اصل نماز و ولایت توجه نکنیم همه چیز رو به فنا خواهد بود و همه باید به اصل ولایت فقیه اعتقاد داشته باشیم.

محمودی در پایان اظهار کرد: مردم املش مراسم گرامیداشت نهم دی ما را در روز شنبه نهم دی‌ماه با سخنرانی امام جمعه املش برگزار خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه