تذکر کتبی شکری به وزاری نیرو و کار؛

پروژه سد شفارود تعطیل شده است / کارگران چوکا و چوب اسالم حقوق نگرفته‌اند

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در تذکراتی جداگانه به وزرای نیروز و کار، از وضعیت پروژه سد شفارود و کارخانجات چوکا و چوب اسالم گلایه کرد.

پروژه سد شفارود تعطیل شده است / کارگران چوکا و چوب اسالم حقوق نگرفته‌اند

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را  قرائت کرد.

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر ولی الله نانواکناری به رئیس جمهور در خصوص اینکه چرا نسبت به محیط زیست و پسماندهای در سطح شهرستان‌ها به ویژه در بابلسر و فریدونکنار که نفس کشیدن را مشکل کرده چاره اندیشی نمی‌کنید؛ مدیریت ذیل در استان مازندران آینده خطرناکی برای کشور خواهد بود.

تذکر شهباز حسن‌پور به وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری درباره علت عدم پیگیری اتصال صنعت و دانشگاه در هیأت دولت.

تذکر اللهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تحویل چغندر برداشتی چغندرکاران کوهدشت و پرداخت خسارت به کشاورزان با نظر کارشناس.

تذکر علی ساری نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه به وزیر نفت درباره علت عدم پاسخگویی مسئولان ذیربط در خصوص حادثه رگ سفید.

تذکرمحمود شکری نماینده تالش به وزیر نیرو درباره اینکه چرا پروژه بزرگ و ملی سد شتارود تعطیل شده است همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اینکه چرا کارخانه‌های صنایع چوکا و اسالم تعطیل شده و کارگران چند ماه است که حقوق دریافت نکرده اند؟

تذکر کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت به وزیر تعاون و وزیر صنعت در خصوص علت عدم پرداخت خرید تضمینی کشاورزان توتون کار.

تذکر انصاری نماینده مردم داراب به وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه چرا پروژه ساخت بزرگراه در محور فسا – داراب توسط شرکت خاکوب تعطیل شده و مجموعه تحت مدیریت شما اقدام لازم را انجام نمی‌دهد.

تذکر شریفی نماینده بندرلنگه به وزیر نفت درباره تبعیض و بی‌عدالتی در آگهی جذب نیرو در مجموعه وزارت نفت که خلاف ماده ۴۷ قانون برنامه ششم است.

تذکر جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه وضعیت کشاورزان چغندرکار بسیار نگران‌کننده است و از مدیران جهاد کشاورزی بسیار ناراحت هستم و از نظر مالی در خسران و زیان فراوان قرار گرفته‌اند.

تذکر کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به وزیر دادگستری درباره اینکه عملکرد قوه قضاییه خصوصا قضات مورد رضایت مردم نیست همچنین به وزیر صنعت و معدن درباره چرا از برداشت غیرمجاز شن و ماسه جلوگیری به عمل نمی‌آید و تذکر به وزیر کشور درباره اینکه چرا تقسیمات کشوری را اجرا نمی‌کنید؟

تذکر نادری نماینده اورامانات به رییس‌جمهور درباره اینکه با توجه به مسئولیت پولی کشور چرا به وضعیت استمهال وام و پرداخت تسهیلات رسیدگی نمی‌شود؟

تذکر رحیمی جهان‌آبادی به وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه مشکلات عدیده حوزه راه سازی و راهداری در شهرستان تربت جام و باخرز و بخش صالح‌آباد کمبود شدید اعتبارات و فرسوده بودن ماشین‌آلات را شاهد هستیم.

تذکر فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد به اتفاق آقایان تجری، برزگر و نادری به وزیر آموزش و پرورش درباره عملکرد وعده‌های خود در خصوص رفع مشکل بیمه فرهنگیان و پرداخت حق‌الزحمه نیروهای حق‌التدریس و عوامل اجرایی امتحانات نهایی آموزش و پرورش.

تذکر محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر آموزش و پرورش در خصوص دلیل ضعف گسترده مدیریتی در سازمان نوسازی مدارس کشور چیست؟

تذکر حمیده زرآبادی نماینده قزوین به رییس‌جمهور درخصوص اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی.

تذکر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس به وزیر نیرو درباره اینکه علیرغم وعده وزیر سابق نیرو متأسفانه آب شیرکن بندرعباس برای استفاده از آب شرب مردم بندرعباس راه‌اندازی نشده است.

تذکر شهاب‌الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرایی شدن تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۶ به دلیل عدم ابلاغ روش‌های اجرایی به استان‌ها.

تذکر محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز به اتفاق آقایان علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی، بیمقدار و زهرا ساعی به رئیس جمهور و وزیر کشور درباره ضرورت اقدام عاجل و پیشگیری برای جلوگیری از آلودگی هوا در کلانشهر تبریز.

تذکر پوربافرانی نماینده مردم نائین به وزیر آموزش و پرورش برای بررسی نحوه اعمال سهمیه بومی دانشگاه فرهنگیان که منجر به حذف بسیاری از دانش آموزان بومی شهرستان‌ نائین شده است.

تذکر احمد مرادی به وزیر ورزش و جوانان درباره عدم توجه به زیرساخت‌های ورزشی استان و همچنین رسیدگی به اختصاص امکانات ورزشی در روستاهای هرمزگان.

تذکر حسن بهرام‌نیا نماینده نهاوند و اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به وزیر کشاورزی درباره جلوگیری از ورود آجیل آفتابگردان به وسیله دلالان به داخل کشور.

تذکر سید جواد حسینی‌کیا نماینده سنقر به رئیس جمهور درباره عدم پرداخت خسارت سرمازدگی سال ۹۴ در عین اعلام مکرر.

تذکر شهباز حسن پور بیگلری به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اعزام فوری هیاتی به شهرستان های سیرجان و بردسیر جهت بررسی مشکلات کشاورزان در حوزه های مختلف از جمله منابع طبیعی، آبیاری و عشایری

تذکر حسن سلیمانی به رئیس جمهور در خصوص تسریع در تامین و تخصیص اعتبارات موردنیاز، سدهای قشلاق و آناهیتا در صحنه وکنگاور و تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و صنایع در خصوص تسریع در تحویل محصول چغندر کشاورزان حوزه انتخابیه کارخانه های قند

تذکر سید ناصر موسوی لارگانی به وزیر اقتصاد در خصوص ضرورت تخصیص سهمیه کاغذ روزنامه به میزان کافی برای شرکت تعاونی مطبوعات کشور از سوی شرکت چوب و کاغذ مازندران

تذکر سید جواد ابطحی، نادر قاضی پور، محمدمهدی برومندی، سید احسن علوی و علیرضا محجوب به وزیر بهداشت در خصوص تسریع در پرداخت حق و حقوق کارانه و اضافه کار پرستاران کل کشور

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر نفت در خصوص علت دریافت آبونمان با توجه به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن آن چیست و تذکر به وزیر اقتصاد در خصوص پرداخت پاداش و وام های قرض الحسنه سنگین با سود اندک به مدیران بانک تجارت در حالی که این بانک زیان ده می باشد با چه مبنایی صورت می گیرد و تذکر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت حفظ سازمان نوسازی مدارس در ساختار آموزش و پرورش و جلوگیری از ادغام یا انحلال آن

تذکر سید ناصر موسوی لارگانی به رئیس جمهور در خصوص ضرورت نظارت بر عملکرد صرافی ها و پلمپ صرافی های غیرمجاز در کشور برای جلوگیری از بروز بحران در اقتصاد کشور و تذکر به وزیر ورزش در خصوص ضرورت برخورد قاطع با مسببین رخداد پیش آمده در مسابقات کبدی قهرمانی آسیا که منجر به جنجال رسانه ای علیه کشور شده است

تذکر احمد مازنی به رئیس جمهور در خصوص اینکه چرا برای رفع مشکل آلودگی هوای تهران مطابق با قانون هوای پاک اقدام نمی شود

تذکر حسن نوروزی به وزیر نیرو در خصوص علت تساهل در تجهیز کانال آب شرب رباط کریم که آب کشاورزی است چیست

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به رئیس جمهور در خصوص وضعیت نامناسب حقوق کارکنان شرکتی و قراردادی دستگاه های اجرایی و بانک ها با انصاف و موازین منطقی سازگاری ندارد

تذکر ناصر شریفی به وزیر نفت در خصوص تبعیض و بی عدالتی در آگهی جذب نیرو در مجموعه وزارت نفت برخلاف ماده ۴۷ قانون برنامه ششم است

تذکر احمد صفری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توجه ویژه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و یکسان سازی حقوق آن ها با شاغلین و تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت تفاوت قیمت نخود بذری تحویلی کشاورزان استان کرمانشاه با قیمت نخود بذری دریافتی چیست

تذکر نادر قاضی پور، احمد امیرآبادی فراهانی، علیرضا محجوب و محمدرضا نجفی به وزیر نیرو در خصوص لزوم تسریع در تدوین آئین نامه اجرایی تشکیل سازمان ستاد آب کشور./

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه