خبرنگار: ابوالفضل شکری
رئیس انجمن صنفی مسافربری شهرستانهای لنگرود و املش:

سیستم هوشمند ناوگان‌های جاده‌ای تا پایان سال در گیلان اجرایی می‌شود

رئیس انجمن صنفی مسافربری شهرستان‌های لنگرود و املش گفت: سیستم هوشمند ناوگان‌های جاده‌ای که کنترل هوشمند ناوگان عمومی را فراهم می‌کند تا پایان سال در گیلان اجرایی می‌شود.

سیستم هوشمند ناوگان‌های جاده‌ای تا پایان سال در گیلان اجرایی می‌شود

منوچهر مهدی‌پور شامگاه یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن گرامیداشت روز حمل‌ونقل اظهار داشت: انجمن‌های صنفی یک نهاد غیرانتفاعی هستند که بازوان اجرایی سازمان‌های حمل‌ونقل در سطح کشور هستند.

وی افزود: دولت در جهت نوسازی سازمان‌های اتوبوس‌رانی کمک قابل توجهی کرده است و امروز عمر ناوگان ما به کمتر از ۱۰ سال رسیده است.

ریس انجمن صنفی مسافربری شهرستان‌های لنگرود و املش درباره احتمال افزایش قیمت بنزین گفت: من اعتقاد دارم در حمل‌ونقل عمومی هنوز دولت بسته‌های حمایتی را ارائه نکرده است و باید در بحث هدفمندی یارانه‌ها سوبسیدهایی به‌به حمل‌ونقل و عمومی داده شود تا مسافرها را عمومی سوار کنیم.

مهدی پور ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد صندلی‌های اتوبوس‌ها در مسیر لنگرود به تهران خالی می‌ماند که برای جبران این صندلی‌ها خالی باید دولت این بخش را مورد حمایت قرار دهد و با توجه به اینکه افزایش قیمت سوخت در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است باید این حمایت‌ها انجام گیرد.

وی درباره ترمینال شهرستان لنگرود نیز اظهار کرد: ما در لنگرود نیازمند وجود یک ترمینال هستیم و امیداوریم با تلاش مسئولان در آینده در این خصوص اقدام شود.

ریس انجمن صنفی مسافربری شهرستان‌های لنگرود و املش درباره حمایت‌ها از حمل‌ونقل عمومی در طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: حمایت‌هایی در بحث نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این بخش صورت گرفته است اما تداوم نداشت و امروز تسهیلات ارائه شده به این بخش با سود ۱۴ تا ۱۶ درصد است که با این تسهیلات نمی‌توان حمل‌ونقل عمومی را مورد حمایت قرار داد.

مهدی پور درباره سیستم هوشمند ناوگان‌های جاده‌ای نیز گفت: این سیستم هم‌اکنون در برخی استان‌ها از جمله زنجان و همدان اجرایی شده است و به‌صورت هوشمند ناوگان را کنترل کرد اما این سیستم در گیلان هنوز اجرایی نشده و امیدواریم تا پایان سال این سیستم در استان ما هم اجرایی شود.

وی در پایان از مردم خواست به وسایل نقلیه عمومی در مسافرت‌ها اعتماد کنند و اظهار کرد: ضریب امنیتی وسایل نقلیه عمومی بالاست و ما تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک بحث مهمان‌دار را در اتوبوس‌ها پیاده کنیم تا کرامت و احترام مسافرها بیشتر حفظ شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه