هشدار؛ شب یلدا این دو خوراکی را با هم نخورید

کارشناس تغذیه باید‌ها و نباید‌های تغذیه‌ای در شب یلدا را تشریح کرد و گفت: دانه‌های انار باید حتما جویده شوند و در غیر این صورت دور ریخته شوند چرا که سیستم گوارشی دچار اختلال خواهد شد

هشدار؛ شب یلدا این دو خوراکی را با هم نخورید

به گزارش ۸دی به نقل از بهداشت نیوز: مرجان افغان در ارتباط با بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در شب یلدا اظهار داشت: مواد غذایی که از قدیم برای جشن شب یلدا مردم در نظر می‌گرفتند بسیار مفید بود که این مواد غذایی شامل انواع آجیل و میوه‌ها است.

وی با بیان اینکه روی هم خوردن این مواد غذایی هر چند که همه آنها مفید است ولی به صلاح نیست چرا که می‌تواند مشکلات گوارشی برای افراد به همراه داشته باشد.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: افراد بهتر است پس از مصرف آجیل تا یک ساعات از انار استفاده نکنند تا دچار مشکلات گوارشی نشوند.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی و افراد دچار چربی خون باید در مصرف انواع آجیل دقت کنند، گفت: مصرف انواع تخمه در کنار سایر مواد غذایی می‌تواند سبب سنگین شدن سیستم گوارشی افراد شود بنابراین توصیه می‌شود در شب یلدا از همه این مواد به صورت اندک استفاده شود.

وی گفت: در این شب به دلیل مصرف همزمان بسیاری از مواد غذایی همچون آجیل، دانه‌های انار باید حتما جویده شوند و در غیر این صورت دور ریخته شوند چرا که سیستم گوارشی دچار اختلال خواهد شد. همچنین حداقل فاصله خوردن آجیل تا هندوانه نیم ساعت به طول انجامد.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود در این شب افراد نسبت به انجام ورزش‌های گروهی همچون طناب‌کشی، پرتاب توپ، پانتومیم بازی، وسطی و …. اقدام کنند تا هم هضم مواد غذایی بهتر انجام گیرد و هم افراد شادتر باشند.

افغان تصریح کرد: البته میزان ورزش و شدت ورزش برای افراد مختلف متفاوت است و هر فردی با توجه به شرایط جسمانی که دارد می‌تواند ورزش‌های لازم را انجام دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه