عضو کمیسیون عمران مجلس:

گزارشی از تخریب کلی ساختمان‌های مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده غرب به مجلس گزارش نشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون گزارشی مبنی براینکه سازه اصلی ساختمان‌های مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه دچار مشکل بوده و یا تخریب شده باشد به کمیسیون عمران مجلس ارائه نشده است.

گزارشی از تخریب کلی ساختمان‌های مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده غرب به مجلس گزارش نشد

به گزارش ۸دی؛ حسن خسته بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از روند اجرای مسکن مهر در کشور ضروری به نظر می‌رسد به‌طوری‌ که درخواست تشکیل آن در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در پی وقوع زلزله دلخراش استان کرمانشاه که طی آن مردم متحمل خسارات جانی و مالی بسیار زیادی شدند و خسارت‌هایی که رخ داده قابل پیگیری بوده و باید به‌صورت قانونی بررسی شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس از استحکام سازه اصلی ساختمان مسکن مهر سخن گفت و افزود: تاکنون گزارشی مبنی براینکه خود سازه اصلی ساختمان‌های مسکن مهر به‌نوعی دچارمشکل بوده و دچار تخریب شده باشد به کمیسیون عمران مجلس ارجاع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های رسیده از مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه، ساختمان‌هایی که با وام بنیاد مسکن و توسط مردم در مناطق روستایی ساخته شده بودند در حادثه زلزله، متحمل کمترین خسارت و آسیب شده‌اند که البته این امر بسیار امیدوارکننده است.

خسته بند بر ضرورت حل نواقص ساخت مسکن مهر تاکید و عنوان کرد: وقوع حادثه زلزله در کرمانشاه، تلنگر و تجربه‌ای برای همه مسئولان بود تا نواقص، ضعف‌ها و اشکالات اجرای این طرح را شناسایی کرده و با نگاه دقیق و اصولی‌تری طرح‌های باقیمانده مسکن مهر را تکمیل و تحویل مردم دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس بر لزوم ایجاد مسکن ارزان در کشور تاکید کرد و گفت: یکی از علل مهمی که فکر ساخت مسکن مهر ریشه در آن دارد همین نگاه ویژه به قشر متوسط و پایین جامعه بود، امری که در حال حاضر باید بیش از گذشته، در جهت ایجاد و بالابردن کیفیت ساخت و اجرای آن در کشور به آن توجه و اهتمام داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به حوادثی مانند زلزله سال ۶۹ گیلان، معتقدم باید تیمی از طرف استانداری اقدام به بازرسی و ارزیابی ساختمان‌هایی که با نظارت دولت و اجرای پیمانکاران در این سال‌ها ساخته شده‌اند کند تا با سنجش میزان مقاوم‌سازی آن‌ها از حوادث آینده جلوگیری شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: روند ساخت و سازها در گیلان بعد از وقوع زلزله رودبار به‌گونه چشمگیری بهبود پیدا کرده اما هنوز ضعف‌هایی در بخش پیمانکارانی که در اصطلاح عام به بساز و بفروش‌ها معروفند وجود دارد که لزوم نظارت اصولی‌تر دستگاه های ذیربط را می‌طلبد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: عملکرد ناظران و دستگاه‌های ذیربط در امر نظارت بر ساخت و سازها مطلوب نبوده همچنین شهرداری‌ها نیز به نوعی با انجام نظارت‌های سرسری و ناکافی و اخذ جرایم اقدام به صدور پایان کار کرده و نظارت کافی در بالا بردن کیفیت سازه ندارند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه