مدیرعامل شستا:

در حال مذاکره برای فروش چوکا به خریدار روس هستیم / بیشتر کارگران چوکا در آینده نزدیک بازنشست خواهند شد

مدیرعامل شستا گفت: در حال حاضر شرکت چوکا یک خریدار از کشور روسیه دارد که برای مشارکت یا خرید کامل در حال مذاکره با آنها هستیم.

در حال مذاکره برای فروش چوکا به خریدار روس هستیم / بیشتر کارگران چوکا در آینده نزدیک بازنشست خواهند شد

به گزارش۸دی؛  به نقل از مهر؛ مرتضی لطفی مدیرعامل شستا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۶۰ هزار نیرو در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی همکاری می کنند، گفت: در دوره قبل، شستا حیاط خلوت سیاسی شده بود که در این مدت برخی را شناسایی کردیم و قرار است عذر افرادی که با سیاسی کاری به شستا وارد شده اند را بخواهیم که برای خروج ۲۰ نفر در حال بحث هستیم و از نیروهای متعهد و ارزشی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته به منظور رد دیون از دولت برخی از شرکت های کم بازده به ما واگذار شدند، گفت: با تراکم نیروی انسانی، قدیمی بودن تکنولوژی و سودآوری کم این شرکت ها در جهت اصلاح آنها و خروج از بنگاه های کم بازده در حال اقدام هستیم که امیدواریم هرچه سریع تر این اقدام میسر شود.

لطفی تاکید کرد: برخی از این شرکت هایی که قرار است واگذار شوند کم بازده، کوچک و مضر با منافع محیط زیست بوده که تولیدشان توسط این سازمان متوقف شده است و مابقی شرکت ها نیز متاثر از سیاست های راهبردی تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نفت، گاز، دارو و صنایع دانش بنیان ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته ایم گفت: شرکت پالایش ستاره خلیج فارس در حال حاضر ۶۰ درصد بنزین مورد نیاز کشور را تولید می کند که در آینده نزدیک می توانیم خودکفا شویم. ساخت پالایشگاه های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در مورد تولید شش قلم داروی سرطانی برای اولین بار در کشور اقدام کرده ایم که به زودی از این شش قلم رونمایی خواهد شد.

لطفی به بیشترین سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز و دارو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با کشور عمان در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کنیم و در نفت و گاز و پتروشیمی قرارداد هایی با کشورهای ایتالیا، قزاقستان، آذربایجان، استرالیا و … داریم.

مدیرعامل شستا در ادامه به پاسخ سوال خبرنگار ایلنا در مورد اینکه با توجه به خروج شستا از بنگاهداری و ضررده بودن برخی از شرکت‌های این مجموعه، بخش خصوصی تمایلی برای ورود به این حوزه‌ها نخواهد داشت. تکلیف صنایعی مانند چوکا که ضررده هستند و تعداد زیادی کارگر دارند چه می‌شود؟ ، گفت: در حال حاضر شرکت چوکا یک خریدار از کشور روسیه دارد که برای مشارکت یا خرید کامل در حال مذاکره با آنها هستیم.

وی ادامه داد: این شرکت هزار نفر نیروی انسانی دارد. در حالی که واحدهای مشابه با ۲۰۰ نفر اداره می‌شوند. از طرف دیگر مصرف کاغذ در داخل نیز به حداقل رسیده است.
ضمن آنکه در هنگام خصوصی‌سازی و واگذاری آنها زنجیره تامین رعایت نشد.
به طور مثال در واگذاری ذوب‌آهن به شستا فقط کارخانه تحویل داده شد ولی معدن را به صورت جداگانه واگذار کردند.

در واگذاری چوکا نیز جنگل که به عنوان مواد اولیه این کارخانه است را به وزارت دفاع داده‌اند و الان ما باید با قیمت گزاف به دنبال تامین این زنجیره باشیم. ضمن آن که تا به امروز تمام تلاش خود را کرده‌ایم که حقوق کارگران را تامین کنیم.

لطفی تصریح کرد: بیشتر کارگران چوکا در آینده نزدیک بازنشست خواهند شد و مجموعه اسالم نیز به ۳۰ نفر رسیده است. هفته گذشته من صحبتی با آقای نوبخت داشتم و توانستیم دو مصوبه ۵۰ میلیاردی برای این مجموعه دریافت کنیم. ضمن آن که برای واگذاری چنین مجموعه‌هایی که زیان ده هستند طرح‌های اصلاحی در نظر گرفتیم که آن را اجرا خواهیم کرد

شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) یکی از شرکتهای زیرمجموعه مدیریتی هلدینگ تاپیکو می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
چه افتخاری بالاتر از این که چوکا را به بک خارجی بفروشیم؟!
در حاشیه