خبرنگار: ابوالفضل شکری
فرماندار رودسر:

تسهیلات دولت برای بخش کشاورزی کمک شایانی به اقتصاد منطقه کرده است

فرماندار رودسر گفت: دولت در پیگیری صدور مجوز و اعطای تسهیلات با سود پایین توانسته کمک شایان توجهی به سرمایه‌گذاران در منطقه داشته باشد.

تسهیلات دولت برای بخش کشاورزی کمک شایانی به اقتصاد منطقه کرده است

 

️به گزارش ۸دی، امیر جانبازی رودسری عصر امروز در گفتگو با خبرنگارن با اشاره به حضور و بازدید ۳ ساعته وزیر کشاورزی به همراه استاندار گیلان از باغات مرکبات، مجتمع گل و گیاه و مجتمع پرورش ماهیان سرد آبی در شهرستان رودسر در روز پنجشنبه اظهار داشت: در ابتدای این سفر، بازدید از مجتمع گلیران واقع در چابکسر با ۳۰ هکتار زمین در دستور کار قرار گرفت و الحمدالله این بازدید نشان از پویایی شهر چابکسر در خصوص پرورش گل و گیاه داشت.

وی افزود: چابکسر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای شهرستان رودسر در پرورش گل و گیاه است که سالانه مردم در این بخش ۱۶ میلیارد تومان و در سطح شهرستان ۳۵ میلیارد کسب درآمد دارند و سرمایه‌گذاری حمایت بیشتر از این بخش می‌تواند چابکسر را به نسبت شهرهای هم‌تراز برند و معتبرتر سازد.

فرماندار رودسر ادامه داد: مهندس حجتی در این سفر از باغ مرکبات بخش خصوصی در هلوکله چابکسر نیز بازدید به عمل آورد که الحمدالله در این بخش نیز باغداران در شهرستان رودسر به‌خوبی فعالیت داشته‌اند و با حمایت‌های دولت تدبیر وامید و نیز خرید تضمینی برای شب عید و حذف واسطه گران در این بخش توانسته در تقویت اقتصادی و همچنین امیدواری باغداران تاثیرآفرین باشد.

️نماینده دولت در رودسر با اشاره به بازدید وزیر کشاورزی از مجتمع پرورش ماهیان سرد آبی این شهرستان اظهار  کرد: بر اساس سیاست‌های دولت و با تلاش مدیران جهادی شاهد رشد و توسعه آبزی‌پروری در بخش‌های مختلف سردآبی و گرم‌آبی با حمایت بخش خصوصی در منطقه هستیم که قزل سرای الماس شرق توانسته با ظرفیت‌سازی ۱۶ تن در سال و اشتغال‌زایی ۳ تن از جوانان، صادرات ماهی را در روند کاری خود داشته باشد.

جانبازی بازدید دیگر وزیر کشاورزی را از کارخانه تولید کنسانتره گلدشت رحیم‌آباد عنوان کرد و گفت: این کارخانه با ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن مرکبات توانسته به تعداد ۱۰۰ نفر از جوانان منطقه را مشغول به کار کند که ظرفیت‌سازی این کارخانه‌ها هم به توسعه اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد وهم اشتعال‌زایی خوبی ایجاد می‌کند.

نماینده دولت در رودسر با اشاره به اینکه با وجود دو کارخانه خزرنوش چابکسر و افشره گلدشت باغداران ما در شهرستان از این ظرفیت به‌خوبی استفاده می‌کنند افزود: هر دو کارخانه پاسخگوی کامل و خوبی برای باغداران منطقه بوده و حمایت از تولید داخلی و صد درصد بومی از مزایای این کارخانه‌ها است.

وی ادامه داد: شهرستان رودسر با دارا بودن باغات فندق، گل گاوزبان، گیاهان دارویی مستعد ایجاد کارخانه‌ها بسته‌بندی و فرآوری است و از وجود سرمایه‌گذاران در این بخش نیز استقبال خواهد کرد.

جانبازی گفت: دولت در این راستا در پیگیری صدور مجوز و اعطای تسهیلات با سود پایین توانسته کمک شایان توجهی به سرمایه‌گذاران داشته باشد و وجود دو کارخانه فرآوری در دو روستای نیلو و زیاز در رحیم‌آباد اشکورات در ظرف دو سال گذشته نشان از پاسخ‌دهی مثبت از ظرفیت منطقه در این بخش است.

️فرماندار رودسر اظهار کرد: شهرستان رودسر در محصولات فندق، گل گاوزبان حائز رتبه‌های یک کشوری است و می‌توان آن را سرزمین و پایتخت فندق و گل گاوزبان کشور نام نهاد و یقیناً رسانه‌ها در ترویج و نشر این خبر می‌توانند گامی بلند و تأثیرگذار در جهت ماندگاری محصولات اشکور در بازار ایران و حتی خارج از ایران داشته باشند و همچنین به توسعه اقتصادی مردم منطقه اشکورات کمک شایان توجهی داشته باشند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه