حجت الاسلام چهری خبر داد؛

شروع ثبت نام دانشگاهیان برای اعزام عتبات عالیات

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز ثبت نام دانشگاهیان خبر داد و گفت: ثبت نام دانشگاهیان از امروز آغاز می‌شود و تا پنجم دی ماه ادامه خواهد داشت.

شروع ثبت نام دانشگاهیان برای اعزام عتبات عالیات

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری صبح امروز در نشست با خبرنگاران در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: هجدهمین دوره ثبت نام اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از امروز آغاز شد، هر سال دانشگاهیان دو دوره به عتبات اعزام می‌شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۲۵ آذر شروع ثبت نام هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات است گفت: تاریخ ثبت نام از امروز تا پنجم دی ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اولویت سفرهای زیارتی بیان کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گیلان با هدف رشد و توسعه زیارت تشکیل شده است و در دوره‌های مختلف کاروان‌هایی را به عتبات عالیات اعزام می‌کند.

چهری با بیان اینکه در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان هفت کاروان در قالب ۱۶۰ نفر به عتبات اعزام شدند افزود: ظرفیت هجدهمین دوره اعزام به عتبات عالیات ۷ کاروان است که ۶ کاروان هوایی از رشت و یک کاروان زمینی خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بحث مشمول بودن دانشگاهیان مرد افزود: یک معضل بزرگ اعزام دانشجویان مرد که مشکل نظام وظیفه است با کمک ستاد عمره حل شد و ۶۵۰ نفر مجوز خروج با همکاری بسیج دانشجویی گرفتند و در اربعین امسال به کربلا اعزام شدند.

وی با اشاره به تاریخ اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات گفت: سفرهای هوایی به عتبات عالیات ۳ بهمن، ۱ اسفند، ۲۲ اسفند، ۱۴ فروردین، ۲۸ فروردین و ۱۱ اردیبهشت خواهد بود و تنها اعزام زمینی در ۶ اردیبهشت سال ۹۷ خواهد بود.

چهری با بیان اینکه پیش از این اعزام هوایی از رشت صورت نمی‌گرفت تصریح کرد: با پیگیری‌های مدیر کل سازمان حج و زیارت استان گیلان پروازهای عتبات امسال از رشت نیز انجام می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه سفرهای زمینی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد گفت: این مبلغ هزینه اقامت، ویزا و تغذیه زائر است و سفر هوایی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سفرهای زمینی یک میلیون تومان وام قرض الحسنه دارند افزود: وام سفرهای هوایی یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.

چهری با اشاره به نوسان نرخ ارض گفت: امیدواریم مبادلات از دایره دلار خارج شود و از ارض دیگری به جای دلار استفاده شود و این نوسانات ایجاد مشکل نکند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشجویان دو اولویت برای ثبت نام دارند گفت: دانشجویان باید برای ثبت نام به سایت labbayk.ir مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نهم دی نتایج قرعه کشی عتبات دانشگاهیان مشخص می‌شود گفت: هر کس دو شانس برای قرعه کشی خواهد داشت لذا کسانی که توصیه می‌کنیم دانشجویان از هر دو شانس که دو تاریخ اعزام است استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه