سلمان کدیور
یادداشت؛

مردم و بیت لاکچری امام! / آیا این مانور تجمل دادن در شان انقلاب و بیت امام راحل است

چرا هیچ تصویری از اعضای بیت امام در میان مردم و محرومین دیده نمی‌شود، عوضش تا دلمان بخواهد تصاویر با سلبریتی‌ها منتشر می‌شود؟ آیا مردم نباید بیت امام را همدرد و هم‌زبان خویش بدانند تا از آن قوت قلبی بگیرند؟

مردم و بیت لاکچری امام! / آیا این مانور تجمل دادن در شان انقلاب و بیت امام راحل است

به گزارش ۸دی، جناب سید حسن خمینی در پاسخ به واکنش افکار عمومی به تخصیص بودجه نجومی به موسسه نشر آثار امام، بخصوص هزینه جاری پورتال امام خمینی. ره. فرموده‌اند که به زودی ریز هزینه‌های این سایت را منتشر می‌کنند، تا منتقدان شرمگین شود.

من در این باب، ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم.

اول اینکه آقا سید حسن توضیح دهند، خروجی این سایت چه بوده؟ چقدر بازدیدکننده دارد و چقدر از آن استفاده می‌شود و خدمات خاصی که ارائه می‌دهد، به نسبت این بودجه ۵ میلیاردی چیست؟

ایشان سرجمع بیش از ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای تجلیل از امام، اداره حرم، مراسم ارتحال و … دریافت می‌کنند.

توضیح دهند تجلیل یعنی چه و شما تابه‌حال چه اثری را برای معرفی امام به نسل نو، تولید کرده‌اید؟

شما هنوز یک فیلم شاخص، یک انیمیشن یا کتاب بدیع در این زمینه تولید نکرده‌اید. نسل چهارم و پنجم ما، تنها چیزی که نمی‌شناسند، روح‌الله خمینی است.

سینما و تئاتر ما با آن ابرمرد تاریخ معاصر بیگانه است، هیچ برنامه آموزشی مدونی برای کودکان و نوجوانان نداشته و ندارید، پس این بودجه‌ها را در کجا مصرف کرده‌اید؟

ایضاً سایر مخارج و خروجی آن‌ها را گزارش دهید.

 نکته دوم جوابیه سید حسن این است که فرموده‌اند یک ریال از این پول مصرف شخصی نمی‌شود.

 ما هم این را قبول داریم، اما ایشان بفرمایند تابه‌حال به صفحات مجازی افراد منتسب به بیت، توجه کرده‌اند؟ و اینکه چرا برخی از آنان، اصرار بر نمایش زندگی‌های لاکچری خود در فضای مجازی دارند؟

آیا مخاطب آن صفحات، حق ندارد بپرسد که آیا آن گوشی‌های گران‌قیمت چندمیلیونی (که حقوق یک سال کارگری است) و لباس و ساعت و عینک‌های مارک و اتومبیل و … قابل تأمین با شهریه طلبگی است یا خیر؟

نمایش سفرهای آن‌چنانی، جشن‌های آن‌چنانی، حتی سفره‌های غذای آن‌چنانی چه وجهی دارد وقتی بسیاری از همین مردم انقلاب کرده، زیرخط فقرند؟

آیا این مانور تجمل دادن در شان انقلاب و بیت امام راحل است؟ آیا این بازی باعزت و آبروی امام نیست، آن‌هم وقتی مردم ما در چنین وضع اسفناک اقتصادی قرار دارند؟

چرا هیچ تصویری از اعضای بیت امام در میان مردم و محرومین دیده نمی‌شود، عوضش تا دلمان بخواهد تصاویر با سلبریتی‌ها منتشر می‌شود؟ آیا مردم نباید بیت امام را همدرد و هم‌زبان خویش بدانند تا از آن قوت قلبی بگیرند؟

 اگر حق نداریم توقع داشته باشیم چون مردم عادی و در سطح آنان زندگی کنید، چه اصراری است که این شکاف میان خود و عوام را به نمایش بگذارید؟ شما هم مثل غالب مسئولین اگر زندگی آن‌چنانی دارید، چرا آن را نمایش می‌دهید؟

 آیا تابه‌حال نظرات مردم را ذیل آن پست‌ها خوانده‌اید؟

آیا مردم حق ندارند بین آن بودجه‌ها و این نمایش‌ها، رابطه برقرار کنند؟

لطفاً کمی تأمل ‌کنید. تاریخ در قبال شما چه قضاوتی خواهد کرد؟

هرچند آن روزی که حرم آن پیر مرشد را به کاخ تبدیل کردید، ضربه اساسی را بر ذهن آیندگان وارد نمودید. و از چنین تفکری، شاید چنان سبک زندگی دور نباشد!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه