سیاوش آقاجانی

علت کم‌توجهی به اقشار مستضعف و متوسط

یارانه‌های غیر نقدی حذف می‌شوند، یارانه نقدی هم به ازایشان تعیین نمی‌شود، کسی هم به فکر اجرای قانون اساسی درباره آموزش، درمان و مسکن رایگان یا ارزان قیمت مردم نیست.

علت کم‌توجهی به اقشار مستضعف و متوسط

به گزارش ۸دی، چرا مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در طرح‌ها، لوایح و مصوبات خود نگاهی به مشکلات مردم ندارند؟!

پاسخ در غیر ضروری خواندن یک الزام شرعی برای مسئولان نظام اسلامی است که به تدریج به مسئله‌ای غیرالزامی و حتی به عنوان یک عوامفریبی مطرح شد و آن ساده‌زیستی مدیران در سطح مردم ضعیف و متوسط است، اصلی که در آموزه‌های دینی و در دستورات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره شده است، آری! فراموشی این اصل امروز باعث شده است نه مصوباتی مثل بودجه‌های سالانه رنگ و بوی حمایت از مردم داشته باشند و نه اجرایشان!

این طور است که یارانه‌های غیر نقدی حذف می‌شوند، یارانه نقدی هم به ازایشان تعیین نمی‌شود، کسی هم به فکر اجرای قانون اساسی درباره آموزش، درمان و مسکن رایگان یا ارزان قیمت مردم نیست و اگر هم تظاهر با آن کند، چند برابر رقم ریالی آن حمایتها را از جیب مردم برمیدارد و به جیب دولت واریز می‌کند، همانطوری که درباره سبد کالا و طرح بیمه همگانی سلامت برداشتند؛

آری! مسئولان رفاه‌زده که سطح زندگی‌شان از مردم مستضعف و حتی متوسط به‌شدت فاصله گرفته است به جای این‌که به فکر ایجاد اشتغال از همین صنایع موجود و گسترششان باشند، به فکر تأمین لوازم لوکس و اشرافی و واردات بی‌رویه هستند حتی اگر به بهای به زمین زدن کارخانجات داخلی و از بین بردن مشاغل موجود تمام شود، این‌چنین است که صنایع داخلی ورشکسته می‌شوند و صنایعی هم جایگزینشان نمی‌گردد و بعد هم به بهانه ایجاد اشتغال، به فکر حذف یارانه‌های نقدی و غیر نقدی مردم میفتند درحالی‌که مثل روز روشن است این‌ها هم خرج هزینه‌های جاری فزاینده‌شان خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه