عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

هدف سفر وزیر جهاد به گیلان پس گرفتن سؤال از لاهوتی بود/ مشکل ما نوغان نیست بلکه بیچارگی کشاورز است/ سر چه کسی کلاه می‌گذارید، کدام رونق؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هدف از حضور وزیر جهاد کشاورزی در گیلان را پس گرفتن طرح سؤال نماینده لنگرود برشمرد و گفت: مشکل ما در گیلان نوغان نیست بلکه بیچارگی برنج و کشاورز است.

هدف سفر وزیر جهاد به گیلان پس گرفتن سؤال از لاهوتی بود/ مشکل ما نوغان نیست بلکه بیچارگی کشاورز است/ سر چه کسی کلاه می‌گذارید، کدام رونق؟

به گزارش ۸دی؛ محمدصادق حسنی امروز در گفت‌وگو باخبرگزاری فارس در رشت، با اشاره به هدف حضور وزیر جهاد کشاورزی در گیلان اظهار کرد: هدف حجتی از سفر به گیلان به‌هیچ‌وجه کمک به کشاورزان نبوده بلکه هدف وزیر فقط کمک به خودش بوده است.

وی بابیان اینکه ارزیابی وزیر از رونق کشاورزی در گیلان موردقبول کشاورزان نیست، افزود: در خبرها آمده که وزیر اعلام کرده که بازار کشاورزی در حال رونق گرفتن است اما من سؤالی دارم اگر وزیر این حرف را در یک قهوه‌خانه بزند کشاورزان با همچنین آدمی چه‌کار می‌کنند؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش محسوس قیمت برنج، گفت: برنج من را امروز در بازار بالاتر از هشت هزار و ۵۰۰ تومان نمی‌خرند اما وزیر در استان و شهر خودم اعلام می‌کند که بازار و قیمت برنج داخلی در حال رونق گرفتن است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هدف حجتی از سفر به گیلان را پس گرفتن طرح سؤال از سوی نماینده لنگرود برشمرد و خاطرنشان کرد: آقای لاهوتی در خصوص چای، برنج و کرم ابریشم از وزیر سؤال کرده و وزیر اکنون به دنبال آقای لاهوتی هست تا به یک نحوی سؤالش را از وزیر پس بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بابیان اینکه مفهوم بازدید به سرزده رفتن است نه با هماهنگی سرکشی کردن تصریح کرد: من به وزیر درراه گفتم یک کارخانه درراه که در آنجا صاحب کارخانه و کشاورز واقعی حضور دارند را ارزیابی کند چون کارخانه‌ها سرراهی نه از سوی ما و نه از سوی همکاران دولتی هماهنگ شده‌اند و به‌راحتی می‌توانند از وضعیت برنج و برنج‌کار باخبر شوند اما این پیشنهاد گرچه در ابتدا از سوی مدیرکل جهاد قول گرفته‌شده، اما پس از مدتی پذیرفته نشد.

حسنی افزود: من از وزیر خواهش کردم و گفتم چون عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هستم یک لطفی در حق من کند و از یک کارخانه‌ای که صد درصد واقعی و کشاورز در آن حضور دارد مراجعه کند نه کارخانه‌ای که از سوی مدیرکل جهاد کشاورزی در لنگرود برنامه‌ریزی‌شده باشد.

وی با انتقاد از حجتی مبنی بر اینکه چرا وزیر من باید فقط در لنگرود و لاهیجان حاضر شود، افزود: بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر ما در گیلان فقط برنج هست چون نوغان صنعتی مرده در گیلان محسوب می‌شود و علاوه بر آن، الآن فصل نوغان و کرم ابریشم نیست، بلکه فصل بیچارگی برنج و کشاورز است.

نماینده مردم رشت خاطرنشان کرد: شمای وزیر این‌همه راه را با معاونان پیرتر از خودت که همه بازنشسته هستند و معلوم نیست چه‌کاری می‌کنند، آمده‌اید تا با حضور در لنگرود چهار واحد گل‌وبلبل را بازدید کنید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با هشدار از اینکه سر چه کسی را کلاه می‌گذارید، مگر سر خدا را می‌توان کلاه گذاشت، تصریح کرد: خدایی هم هست، اگر همه تعریف، تمجید، تشویق و تشکر کنند چاره گشا نیست بلکه باید وضعیت برنج را از کشاورزی پرسید که نان شب برای خوردن ندارد.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک برنج‌کاران کشور گفت: در حال حاضر کشاورزان ما نیم دانه هم ندارند تا بنشینند با زن و بچه خود بخورند، چون هر چه داشته‌اند فروخته و نصف بدهی خود را هم هنوز نداده‌اند و از آلان برنج ندارد و نان می‌خورد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: من کشاورز بوده‌ام و درد کشاورز را کشیده‌ام و می‌دانم که همه کشاورزان پس از برداشت محصول حتی ۵۰ کیلو برنج صدری را هم نمی‌تواند نگه دارد تا جلوی میهمان خود بگذارند و جلوی میهمانان خود نیز نیم دانه آماده می‌کنند.

نماینده مردم رشت بابیان اینکه رونق و رمقی برای برنج و برنج‌کار نمانده، افزود: باوجوداین بیچارگی که کشاورزان من دارند اما وزیر از چهار کارخانه‌ای که گل‌وبلبل برایش درست کردند چهار قطعه عکس می‌گیرد و اعلام می‌کند که کشاورزی در استان رونق گرفته است، کدام رونق؟ آیا یک آدم عاقل این حرف‌های وزیر را باور می‌کند؟

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه