اظهارات آخوندی درباره وضعیت زندگی در ایران

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌حدود ۹ تا ۱۰ میلیون نفر در حاشیه و ۹ میلیون نفر در بافت‌های میانی در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کنند.

اظهارات آخوندی درباره وضعیت زندگی در ایران

به گزارش ۸دی، وزیر راه و شهرسازی گفت:‌حدود ۹ تا ۱۰ میلیون نفر در حاشیه و ۹ میلیون نفر در بافت‌های میانی در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کنند.

عباس آخوندی با اشاره به این‌که قرار است تا  سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در کشور احیا شود، اظهار کرد:‌ برای انجام اقدامات بازآفرینی در این مناطق ۱۲۳ هزار میلیارد تومان پول نیاز است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ملی بازآفرینی شهری ۵۰ هزار میلیارد تومان از طرف بخش خصوصی در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری شده و بخش عمده‌ای از اقدامات نوسازی و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از سوی دانشگاه‌های دولتی و گشایش و بهسازی محاسبه نیز از سوی شهرداری‌ها انجام خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که خروج ساکنان از محلات و تخریب و ساخت مجدد آن اقدامی نادرست در احیای بافت‌های فرسوده است، گفت: شاید ساکنان در مدت کوتاهی به دلیل گرفتن پول خوشحال شوند ولی واقعیت آن است که به مرور زمان تبدیل به حاشیه‌نشینان جدید خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اینکه از دوره مشروطه تا کنون هزاران هزار میلیارد تومان در توسعه ایران هرینه شده ولی نتیجه مطلوب در ارتقای کیفیت زندگی مردم را نداشته است. شاید در برخی نقاط اتفاقات خوبی روی داده باشد، اما مهم آن است که با علی رغم  همه فعالیت‌ها در حال حاضر ۱۹ میلیون بدمسکن در کشور زندگی کرده و ۱۴۰ هزار هکتار مساحت شهری نیز دارای کیفیت نازل زندگی است.

آخوندی تاکید کرد: حدود  ۹ تا ۱۰  میلیون نفر در حاشیه و ۹ میلیون نفر در بافت‌های میانی در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کنند.

وی به طور تلویحی از مسکن مهر انتقاد کرد و با بیان این‌که قطعا راهکار اصلی این بحران پاک کردن صورت مسئله نبوده و رفتن به بیرون شهر و اجرای پروژه های بزرگ اقدام درستی نیست، اظهار کرد:‌ قطعا خروج از مرکز و رفتن به پیرامون فرار از واقعیت بوده و مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مسئله باید در مرکز شهرها حل و رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی برنامه ملی بازآفرینی را بخشی از برنامه فقرزدایی رئیس جمهوری در کشور دانست.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه